Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

tirsdag 16. november 2010

Jeg begynnner forsiktig...


...med litt jul.
Mange er allerede startet med litt julepynt, og jeg kjenner det kribler litt.
Foreløpig er det bare en hvit Azalea og  noen svibler som kan minne om jul.

Hva med deg, er du igang med julepyntingen ?


Nostalgia

14 kommentarer:

  1. Nei... men jeg er igang med å kjøpe julepynt... hi hi!
    Og så tenker jeg mye jul! Har begynt med å lage div. julekort/kremmerhus/stjerner ogsv. Og så begynte jeg i dag med å vaske skap på kjøkkenet! Jeg prøver hvert år å ikke pynte NOE før 1.desember - men ikke alltid jeg klarer å overholde det sånn helt og holdent...!
    Ønsker deg en herlig mandagskveld!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. hihi...ja pittelitt :o)
    Nydelig med azalea og svibler....og azaleaen blir vannet og stelt omhyggelig :o)

    ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  3. Hei
    Så nydelig azalia...jeg ser at juleblomstene begynner å komme i hus hos deg også Det er så hyggelig å kose seg med svibler og azalia i tiden før jul.
    klem...ellen

    SvarSlett
  4. Heldig du som kan pynte med sånne fine juleblomster. Her i huset blir sånne ting spist opp av kattene, så da er det ikke så kjekt å dra med seg slike blomster hjem. Men svibler kan jeg heldigvis ha, men har ikke tatt steget ut med julepynting ennå.

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  5. Koslige bilder,jeg har veldig lyst til å begynne å pynte,men får vente til 1 desember,da braker det løs her:)Ha en fin kveld!!Klem Linda:)

    SvarSlett
  6. Jepp..kan jeg vel si... har tatt kassen ned fra loftet og litt kommer frem hver dag...

    kosleig syns jeg..da blir det lengre tid å nyte det..

    klemmer 0))

    SvarSlett
  7. Jeg er veldig konservativ når det gjelder jul. Må vaske huset først. Så feirer vi advent med lilla blomster og lys før julepynten kommer fram siste uke før julaften. Men så får den stå til 13.dag. Her skal ikke handelsstanden få bestemme når det er jul!

    SvarSlett
  8. Nydelig azalea. Jeg liker de hvite veldig godt. Det går mest i planlegging her enda. Jeg kjøpte sånne flotte sopper som du viste her. Må en tur i skogen å hente naturmaterialer også snart.
    klem

    SvarSlett
  9. Ja jeg har kjøpt litt blomster.
    Amaryllis, asalia og svibel.
    Blir nok litt vasking og pynting nærmere helga.
    Må finne frem litt adventspynt og litt engler. Det er jo bare litt over ei uke til 1. søndag i advent.
    Kos deg med dien forberedelser :)

    SvarSlett
  10. Å nei! Er redd jeg blir lei jula for tidlig. Skjønt...noen svibler hadde ikke vært så dumt ;-)

    SvarSlett
  11. Det blir nok lite julepynt her - bortsett fra de heklede julekulene som ligger rundt omkring... ;)

    Klem

    SvarSlett
  12. Precis som du har jag en en azalea och en hyacint, det är allt. Till första advent pyntar jag i köket så smått.
    Kram Pia

    SvarSlett
  13. Kjempefin asalea:)

    Ja det er kjekt å begynne smått om senn nå.
    Jeg har startet med kjøkkenet, det "må" være ferdig til advent. Har alltid vært tradisjon hos oss. Så koselig å tusle inn om morgenen å snuse inn litt jul før en skal på jobb!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  14. Nope!! Her lurer ikke jula seg inn før noen få dager før desember ;)
    Klem fra Lise

    SvarSlett