Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 3. desember 2009

Julevindu




Tre stykk Azalea ble med hjem idag.
Til tross for at her er lite engler og nisser syntes jeg straks at det litt julete :-)





En vakker liten bukett med Amaryllis og litt "snop" til småfuglene :-)

Sånn, da er det klart for en ny adventshelg med julekonsert og lysmesse. Får nok ikke med meg noen verdens ting siden jeg skal på jobb, men snart er det min tur til å ha litt fri :-)


Ønsker deg en fiiin torsdagskveld !


Nostalgia 

11 kommentarer:

  1. Nydelige Azalea, men jeg må innrømme at jeg ble litt distrahert av de fantastisk vakre vinduene dine! Så flotte!

    Ha en super kveld!
    Klem June

    SvarSlett
  2. nydelig,klart lomster lager julestemnig.
    herlige bilder,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Jaaaa, Azelea heter den jo!!! Har gått rundt i hele dag og tenkt på hva den heter den blomsten jeg alltid kjøper til jul! Tusen takk!!! Synes de er så fine, og så blomstrer de så utrooolig lenge! Dette har liksom blitt min juleblomst - for julestjerner får jeg ikke til!
    ps - nydelige vinduer du har!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  4. For noen nydelige vinduer du har...og herlig pyntet.... ja nå bør en tenke på småfuglene---

    god arbeids helg...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  5. Hei venn!
    Sååååååååååå fin den adventsstaken din var....er det det derre tyske merket, jeg har sett noe lignende på Til Bords eller no`...eller kanskje W &B?
    Jeg har ikke hvit jul, men i år; krem, hvit og sølv.....vet ikke om det er påvirkning fra blogglandia, eller at jeg trenger litt ro rundt meg...
    Klem, M

    SvarSlett
  6. Må nok snart kjøpe litt juleblomster ja. Det ble flott i vinduet ditt.

    Vi skal ha kulturkveld på lørdag med innslag fra flere land som er representert i kommunen. Får besøk av Marit Myklebust og Lise Luther visst du vet hvem det er.
    Jeg skal jobbe søndag. Mulig jeg får med meg en av beboerene på formiddagsmøte. Får se hva hun vil.
    Riktig god jobbhelg til deg :)

    SvarSlett
  7. Hei. Så koselig det var i vinduskarmen din da:) Er det vindu fra art nouve tiden? Vakkert i hvertfall! God kveld.

    SvarSlett
  8. Fine blomster og nydelig vindu...! Skal jobbe i helga, jeg også - har bl.a. ansvar for en julekonsert med mange aktører! Ha en fin helg!

    SvarSlett
  9. Åh, så skønne gamle jugend vinduer du har! De 3 azaleaer er bestemt julede. Hjemme hos mig bliver der hentet nogle stykker julepynt op fra kælderen i ny og næ, så der er heller ikke meget her endnu..... men det skal nok komme, både hos mig og dig!!!

    God arbejdslyst, klem fra Helle

    SvarSlett
  10. Nydeligste vinduer jeg har sett!!! Blir helt svett i øya.
    Klem :)

    SvarSlett
  11. Hei.Så koselig du har fått det i vinduet ditt.Virkelig fint.Å så snill du er som gir småfuglene mat.Ønsker deg en riktig fin førjulstid.Klem fra Bodil..

    SvarSlett