Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 7. februar 2010

Franske fornemmelser.....


...eller kanskje bonderomantikk ?
Nostalgia har storopprydning for øyeblikket siden det snart skal være loppemarked i området her.

Det er mye rart som dukker opp når man har har en slik gjennomgang, og noen hyggelige overraskelser fant jeg også :-)



I dette hjørnet av soverommet har jeg valgt å holde det litt rustikt med kurv (full av antikvitetsblader) fra loppemarked, bord og stol fra auksjon og øvrig fra diverse brukt- og loppemarked.


Under opprydningen, fant jeg plutselig dette bildet fra et marked i Belgia !


Jeg hadde helt glemt at dette ble med meg hjem fra et besøk i Brüssel for noen år siden da vi trålte markeder i den Belgiske hovedstaden. Nå fant jeg det bortgjemt i en kasse.

Bildet er fra 1887 og er en souvenir fra en konfirmasjon.....
Alt er skrevet på fransk..

Navnet klarte jeg ikke å tyde...

Jeg syntes at det passet perfekt her i min rustikke krok, 
og fikk umiddelbart et snev av franske fornemmelser :-)



stolen er helnorsk..



...bordet er svensk..
og resten ?




Ikke vet jeg, norsk, fransk, tysk, svensk, belgisk,
men jeg liker det :-)

Husk min Giveaway, du finner link her, eller når du klikker på bildet opp til høyre :-)

Ha en fiiin søndag !


Nostalgia

26 kommentarer:

  1. å så kjekt å finne igjen ting og tang,nydelig i ditt hjørne på soverom,det bordet å stolen var kjempe nydelig,heldig du min venn,
    ønsker deg en herlig søndag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Fina saker du hittat i dina gömmor!
    Kram Anna

    SvarSlett
  3. Hei, dette var så nydelig, likte såååå godt bordet. Så kjekt å finne igjen ting man har gjemt vekk. Ha en fin søndag, klem fra Mona.

    SvarSlett
  4. Me like!!
    Så flott det ble i hjørnet ditt:)
    Og bordet var helt supert!
    God søndag og ny uke:)

    SvarSlett
  5. Kjempefint!

    Tenk hvordan smaken kan forandre seg?
    For bare noen år tilbake syntes jeg mye av det jeg i dag liker kun var skrot?!

    SvarSlett
  6. Så flott det var i kroken din, det bordet og det speilet likte jeg veldig godt...Ha en flott søndag videre, klems...

    SvarSlett
  7. Koselig krok! Det er ikke så store forskjeller på de ulike landenes møbeltradisjoner, for når alt kommer til alt er jo stilperiodene de stammer fra, de samme over hele Europa, med små lokale særegenheter...

    Er så misunnelig på det skapet ditt her på siden...;o) Nydelig farge!

    SvarSlett
  8. Hei! Nå hadde jeg et lite håp om at dette var noen du hadde funnet fram til loppemarkede, hehe. For da hadde jeg kommet løøøøpende med spisse albuer for å kapre til meg noen av de fine tingene:-D Håper du har hatt en fin helg og så ønsker jeg deg en god start på uka.

    SvarSlett
  9. Hei.For et skattekammer du har å lete i.Bordet,speilet og lysestaken er nydelige.Har storopprydding hjemme,men dessverre har jeg ikke funnet slike vakre ting.Fortsatt god søndag.

    SvarSlett
  10. Herlig!
    Og - jeg bor i et jugendhus fra 1914, har stabler med antikvitetsblad og stor glede av skjønnheten i gamle gjenstander, så denne bloggen må jeg følge!

    SvarSlett
  11. Hei ! Her hadde du jammen meg mange fine ting. Godt å finne igjen ting også. Ha ein fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  12. Bordet var kjempeflott! Og så fint du hadde tatt med flere gamle ting rundt! Fint å ta vare på sånne gamle ting.Fortsatt en fin søndag!

    SvarSlett
  13. du har så mye spennende og annerledes, så er det så interessant når du vet så myeom tingene..
    lykke til med loppis, klemklem

    SvarSlett
  14. Hei.Kjempe fine ting.Ikke hvet jeg hvilke land det kommer fra.Håper du finner ut av det.Ha en kjempe fin Søndagskveld.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  15. Heisan..

    Wow sier jeg bare! Nydelige ting du har... rene museet hjemme hos deg tror jeg:))))

    Ønsker deg en fin ny uke, stor klem

    SvarSlett
  16. Et nydelig Bord. Vakker farge på det.

    Håper du får en fin uke!
    Klem Igi

    SvarSlett
  17. Vilka fina saker du har. Tyckte mycket om din ljusstake.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvarSlett
  18. Så kjekt att hitta fram ting man glömt bort. Och vilken fin souvenir!

    Hoppas att du får en bra start på nästa vecka!

    SvarSlett
  19. Herlighet Nostalgia... for noen fantastiske flotte skatter du i huset ditt...

    Virkelig flott.... helt i min smak...


    takk for hyggelig hilsen

    klem Kerstin

    SvarSlett
  20. Det var jammen et koselig hjørne av soverommet du viste oss i dag. Veldig fine ting du har i den kroken.

    Hvor skal det være loppemarked og når?

    Ha en fin kveld du også - klem fra Jannicke

    SvarSlett
  21. En herlig blanding - akkurat slik det skal være.

    SvarSlett
  22. Å for en koselig krok. Du har så masse fine ting Nostalgia. Skulle veldig gjerne vært på noen markeder i utlandet. Sikkert mye fint å finne.
    Ha det fint.
    Klem fra Trude :)

    SvarSlett
  23. Åhh så mye fint !!!
    flotte gamle møbler.. Så heldig du er som har alt dette :)

    Klem,kari

    SvarSlett
  24. Du verden så flotte skatter du finner i huset :) Herlige ting, og en flott rustikk krok!

    Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  25. Skal si du er heldig som har slike skatter i huset:)Nytt og gammelt, en herlig blanding!
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem Linda

    SvarSlett
  26. Heisann!!
    Tenk at det går an å glemme bort slike ting da.....så mye fint du har!!!
    Visste på forhånd ditt synspunkt på speilet.....kjenner deg litt nå :o)
    Loppisen var i Mundheim forresten :o)

    Ha en fin tirsdagskveld

    SvarSlett