Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 25. mai 2011

Gammelt håndarbeid får nytt liv..(del 2)


Her kommer del 2 av mitt håndarbeidsprosjekt :-)

Det kan være godt og avkoblende å sette seg ned med symaskinen og jeg forstår godt dem som elsker symaskinen og syrommet sitt og forteller at dette er avkobling og terapi. 

Jeg hadde nesten glemt det, siden symaskinen stort sett har stått stuet vekk og bare har blitt tatt frem for mindre reperasjoner de siste årene...



Tilda stoffet som  jeg kjøpte forleden, har denne gang blitt til en stor pute (50X70) sammen med et gammelt pyntehåndkle fra loppemarked.
Pyntehåndklet hadde noen flekker som ikke gikk bort, dette har jeg klippet bort og brukt resten av broderiene.


Glade og friske farver :-)



På baksiden har monogrammet fra pyntehåndklet fått plass.
Det er ingen glidelås på puten, isteden har jeg tenkt å sy på passende bånd for å knyte under.




Voila !
En unik pute som ingen har maken til :-)


Husk min Giveaway, du finner link oppe til høyre.

 
Nostalgia

13 kommentarer:

  1. Du er så flink!!
    For noen nydelige puter!
    Blandet gammelt og nytt...bare så fint :o)

    ha en fin kveld nostalgia

    SvarSlett
  2. Å så flott det ble,veldig smart!Du er kjempeflink!

    SvarSlett
  3. Vakkert!!!! Tror jeg må sjekke ut Panduro!!! Kanskje de har noen stoffer til meg også:DDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  4. Så flott...nydelig og flink er du....
    For meg er symaskin og syrom terapi.Godt at du ser det også.Kanskje en sykveld sammen...

    Når det er dårlig vær er det supert ...aldri så galt er det godt for noe sa Josefine :))
    Sitter å koser meg nå...mannen borte noen dager og da...jippi syrom

    Ha en fin kreativ kveld

    Stor klem til deg

    SvarSlett
  5. Så fine stoff og farger; inspirerende.. Du er ei DYKTIG DAME !!!

    SvarSlett
  6. såå nyyyydelig... så energi-givende farger..! søtt mønster og herlig kombinasjon av nytt/gammelt!
    fint herunder også!
    klem,magny

    SvarSlett
  7. Hei :-)

    Så fint det ble :-) Friske og fine farger :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  8. Kjempeflott er det,jeg har spart på masse gamle broderier...har tenkt og lage slike ting jeg og:)
    klemklem

    SvarSlett
  9. Veldig koselige puter!
    Nydelig samstemte stoff og gamle broderier - godt at de beste delene kommer til nytte.
    Med slike puter blir det særpreg og personlighet - ingen full pakke fra KID....
    Takk for tips og titt - Liv

    SvarSlett
  10. So utrulig fint. Nytt og gammalt blanda saman. Du e skikkelig flink :)

    Ha ei finfin torsdag!

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  11. Jeg vet nesten ikke hvilke superlativer jeg skal bruke om disse fantastiske tingene du tryller fram

    Jeg har et kjøkkenhåndkle med en brodert A (for Astrid), og hvis hukommelsen nå ikke spiller meg et puss, så vant jeg det i en Give Away hos deg. Jeg har faktisk lurt på om jeg rett og slett skal brette det dobbelt og ramme det inn. Det kan bli en fin "brekk" til det hvite og blå jeg har på kjøkkenet. Dessuten har jeg en "bakstekjerring" i rød og hvitrutet kjole som nå har fått komme ut av skapet. Du kan se "kjerringa" på dagens innlegg hos meg.

    Klem

    SvarSlett
  12. Så fint det ble sammen med broderiet og stoffet! Ha en god kveld :)

    Klem

    SvarSlett
  13. Utrolig, jeg har nettopp sydd en pute av gammelt tøy, med en duk... Plutselig et innfall jeg fikk på en regntung ettermiddag....kommer senere. Ha en nydelig helg....klem

    SvarSlett