Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 24. september 2009

Hva har du i din tallerkenhylle ?

I Blogglandia er det ikke uvanlig med tallerkenhyller :-)
Det er høyst forskjellig hva vi fyller hyllene våre med, og innholdet skiftes vel etterhvert ut også...
Nostalgia føler seg høyst trendy (:-D), men har faktisk hatt sin tallerkenhylle i over 10 år. Den kom faktisk i posten (!) engang på slutten av 90-tallet i trehvit utførelse, og var 1. premie i en konkurranse arrangert av bladet "Hytteliv".

Nostalgia har plassert sine "grisefat" fra Egersund og Rörstrand i sin overfylte hylle, etterhvert har flere griser også kommet til :-)

Herr og fru er faktisk små salt & pepperbøsser, mens Hr. Gris faktisk er en sparegris med hull i ryggen. Dersom pengene skal ut, må Herr gris bøte med livet...



Tro det eller ei, men dette er faktisk to eggeglass ! Ja her er det far i huset som så humoren..
Legg egget under kjolen bak, og bruk teskjeen når egget skal knekkes ...




Denne karen er faktisk en sennepskrukke !



Og her er et ordentlig "Fyllesvin".



Dette er min yngste gris, men får sove søtt blant sine antikke grisevenner :-)



Hva har du i din tallerkenhylle ?




Nostalgia

16 kommentarer:

  1. Mange flotte grisevenner i hylla di. Er nok ikke så mye spennende i min hylle.
    Duken var nydelig. Passa så fint på bordet ditt Håper du får en god dag :)

    SvarSlett
  2. God morgen...
    Jeg har ikke noen tallerkenhylle på veggen....for har ikke plass...så jeg bare videre formidler de:)
    ha en flott dag
    klem edda

    SvarSlett
  3. Griser er vel "alright'e dyr". Det var en morsom samling og det er langt mellom slike fat nå. Det er vel tallerkner i min men de kan brukes til det utroligste. Bøker gjør seg fint. Har solgt mange hvite som skulle brukes til barnebøker.

    SvarSlett
  4. Hei igjen...
    tusen takk for infoen om den russiske flasken...vet du noe om verdien på den?
    Jeg sier det at her inne er det ett helt leksikon....her kan en få svar på det meste...heeerlig...det er så hyggelig og være en del av ett felleskap med samme innteresser..
    klem

    SvarSlett
  5. Flott samling av griseting! Syns tallerkenhyller er utrolig kjekke, kan brukes til så mangt...din var bare så festelig:-)
    Ha en herlig dag. Klem Ingrid

    SvarSlett
  6. Her var det mange flotte griser... tallerken hylle er det hjemme hos meg også, men med tallerkener...
    klem O=)

    SvarSlett
  7. Hihi, så søte grisar! Kjempeflott tallerkenhylle:) Eg har ikkje plass til noko slik hylle her eg bur, men når me får noko eige så skal eg skaffe meg ei med ein gong:)
    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  8. Hei.Så fin en tallerenhylle du har.Så mye stili oppi den.Får håpe grisene får leve å att du bruker andre penger.Jeg har ikke tallerkenhylle men jeg har velldig lyst på det på hytta på Oppdal så vi får se om det blir en gang.Ser for meg blåe og hvite fat oppi den...Ha en riktig fin Torsdag klem fra Bodil

    SvarSlett
  9. Dette var jo grisefint!! Hihih- hadde fått meg en god latter hver dag med alle disse grisene- må jo si at de eggeglassene var artige--jeg har sagt det før- men jeg sier det igjen- det er bare helt utrolig hva du har av godsaker i huset ditt!! Må jo være et eventyr å komme til deg;)
    Jeg tror faktisk ikke at jeg har en eneste gris i huset- bortsett fra sparegrisen til storebror- men den er i kjedelig pleksiglass;)
    Håepr du har en fin dag!

    SvarSlett
  10. Ha en tallerkenhylle, men den er på hytta...hmmm, skulle kanskje tatt noen bilder:o)
    Artig med disse grisetingene:o). Ante ikke at det fantes så mamge forskjellige ting med gris....
    Ønsker deg en flott dag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  11. Næmmen så svinsk du er da! :) Jeg er ingen ekte interiørblogger, og jeg har heller ingen tallerkenhylle, for på mitt kjøkken er det ikke plass. Vi har åpen løsning, og det som er igjen av vegger går med til skap og vindu. Sånn er det med den saken :)

    SvarSlett
  12. Hvor morsomt at se din tallerkenhylde, og især hvad du har sat i den!

    Jeg elsker din grise-basse samling i flere udformninger, virkelig en sød ide. Grisefadene er to die for.....


    Klem Helle

    SvarSlett
  13. Vilken underbar samling du har..helt bedårande...ha en fin helg, klem VIOLA

    SvarSlett
  14. Hei igjen. Klarte ikke å holde meg unna så lenge og tusen takk for fin kommentar. Nydelige griser du har. Jeg er glad i griser selv som du sikkert ser.
    Tallerkenhyller er kjekke ting. Kan brukes til mye rart. Jeg har farmors gamle middagstallerkener og kakefat i min. Veldig koselig.
    Jeg synes det var så kjekt å besøke deg at jeg tar meg den frihet å legge meg til som følger. Håper du synes det er greit. Du er velkommen som følger på min om du vil, men ingen tvang selvfølgelig :-)
    Ha en fin kveld.
    Klem Trude.

    SvarSlett
  15. sååå herlig med alle grisene ;o)

    tallerkenhyller står høyt på ønskelisten, men hvor jeg skal ha de(n) er et stort spørsmål hehe
    (finner vel plass om jeg får tak i noen)

    god helg

    klem

    SvarSlett
  16. Så kjekk blogg! Du er veldig flink.

    SvarSlett