Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 1. september 2010

Soverom..


Utenfor Nostalgias soverom er det en balkong.....
Der kan jeg nyte tidlig morgensol og en stille kveldsstund  med utsikt utover et stille vann.



Soverom...
Her tilbringer vi altså 1/3 av livet.
Et sted for avslapping og hvile og hvor man skal lade batteriene.

Det gamle huset vårt med gamle tregulv, panel og tømmervegger har slått an tonen og bestemt stilen :



Som ellers i Nostalgias hus, er det viktig med det nostalgiske og gjenbruk ...

Det gamle oljetrykket over sengen kan jeg nesten ikke se meg mett på..



Loppemarkedfunn og gjenbruk...


Nostalgi....



Nostalgias soverom har vært en utfordring når det gjelder å forene nåtidens krav ....
Hvordan få plass til klesskap og seng på et soverom som bare har skråtak, vinduer og dører ?

Huset vårt er nesten 100 år gammelt og jeg tror nok vi moderne mennesker har litt mer klær enn våre formødre...



Løsningen ble et smalt høyskap fra IKEA og kolonialskuffer fra Sigdal bygget inn under vindu og skråtak.
Bak forhenget er det et Walk-in- closet, med skråtak...
Allikevel veldig kjekt til oppbevaring :-)



I et lite hjørne av soverommet har jeg fått plass til mitt antikke skrivebord med loppefunn på..
Under bordet står det en gammel kleskurv fra loppemarked full av interiørblader.

Ha en fiiin dag :-)


Nostalgia





23 kommentarer:

  1. Åh, så koselig, og så mange lekre detaljer ♥ Der så det godt ut og legge seg:))

    Lykke til!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig soverom..nydelige bilde over sengen..og flott sengetøy..og den borden opp under taket...så søt...
    Du har da fått plass til masse der inne...
    Du må se innom meg nærmeste dager nå...jeg har fått en god del tin fra en dame..og er en del jeg lurer på...Og du vet så masse:)
    ha en kos kveld
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. FOR et nydelig rom,elsker det porselens-dukkehodet,skjønt. :)Klem.

    SvarSlett
  4. et stort og flott soverom med nyyydelige detaljer...
    har vært på soverommet ditt, rommet med sine detaljer det tar pusten fra en..
    lykke til i konkurransen!!!
    klem,magny

    SvarSlett
  5. Kjempekoselig!
    Det er viktig at soveværelse er koselig syntes jeg...
    Bilde over senga var nydelig!

    SvarSlett
  6. Så nydelig:DDDDDD Og det bildet over senga var jo bare så herlig:DDDDD Klemz

    SvarSlett
  7. kjempe lekkert, soverom :) Lykke til i konkurransen :)

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Å for et flott soverom, med nydelig sengetøy og ellers mange skjønne ting. Nydelig blåfarge som går igjen, borden oppunder taket var herlig. og skrivebordet ditt ...så flott. Og så må det jo vere skjønt å ha en balkong rett utenfor soverommet. Ha ein fin kveld,klem.

    SvarSlett
  9. Dette var rett og slett vakkert. Her harmonerer absolutt alt. Nydelig blåfarge dere har valgt.

    Oljetrykket over sengen satt jeg lenge og så på. Jeg er så utrolig glad i disse gamle bibelske motivene.

    Tusen takk for titten på alle herlighetene.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  10. Heisan..

    Du har et veldig sjarmerende soverom med nydelige detaljer! Her må det være godt å sove... bilde over sengen er kjempefint:)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  11. Oi! Her var det mange vakre og gamle detaljer!
    Lykke til i konkurransen!

    Hilsen Liv ;O)

    SvarSlett
  12. For et nydelig soverom. Jeg likte spesielt godt bildet over sengen og skap/skuff løsningen.
    Ha en fin kveld.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  13. Nydelig soverom .Deilig å sove her vil jeg tro.
    Delikate farger.
    Bilde var jo bare nydelig og gikk rett hjem hos meg.
    Ha en fin kveld min venn

    Klem

    SvarSlett
  14. Så koseligt soverom! Her sover du godt tenker jeg. Bildet over senga er nydelig!
    Klem Igi

    SvarSlett
  15. Hei igjen...
    det står under made in Italia...
    kos deg
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  16. En sånn balkong utenfor soverommet er min store drøm ;) Må være herlig ;) Fint med de blå innslagene hos deg synes jeg ;)

    SvarSlett
  17. et nydelig soverom du har Nostlgia!!!
    Så masse fine detaljer du har......dette må være et godt rom å sove i :o)

    Og du har jo strake veien til Patina.....ta turen!!!

    SvarSlett
  18. En herlig soverom du har Nostalgia... like mange flotte detaljer der som resten av huset...

    alt er så gjennomført hos deg..
    det bilde over senga er bare så fint..

    masse lykke til O=)O)

    klemmer =)

    SvarSlett
  19. Nydelige blå-farver(er så glad i blått!) - og et utrolig koselig soverom!:-)
    Så mange fine detaljer:-)
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  20. Godmorgon!
    Åh så underbara bilder från ditt vackra sovrum!
    Så fint du har det.
    Och tavlan så fin!!!!
    Önskar dej en fin Dag!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  21. Så koslig soverom du har :) Fine bilder!
    Lykke til i konkurransen! :)

    Godklem :)

    SvarSlett
  22. Kjempeflott soverom med mange fine detaljer.
    Lykke til i konkurransen:)

    SvarSlett