Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 19. februar 2011

Turkise favoritter...





Turkis er en frisk og vårlig farve og i årenes løp har det blitt med hjem endel loppemarkedfunn i akkurat denne farven selv om det ikke akkurat er dominerende hos meg.

Pressglass i turkis er jeg spesielt glad i og er kjekt å ta frem til sommeren :-)



Englebildet er over 100 år gammel og har kanskje hengt på et barnerom, mens engelen i gips skal være produsert av fanger her i Bergen på 50-tallet !!!
Disse er ettertraktede samlerobjekter og jeg har vært så heldig å finne to på ulike loppemarkeder.


Min favorittkakeboks til jul...



...og min turkise pressglasshane som tas frem til Påske :-)


"Herrebetjent" tror jeg at denne heter :-)
Passer godt til å henge opp både bukser med press og sengeteppet på.
En favoritt fra den lokale gjenbruksbutikken.



Og "herrebetjenten" fikk sin farve på bakgrunn av denne hengeren...



Det svenske bordet fra 1869 har en ubeskrivelig vakker turkisfarve som i årenes løp har blitt vakkert slitt..



Til sist den vakre perlebroderte jugendvesken som er utrolig vakker med kombinasjone turkis og rødt.

Har du noen turkise favoritter?

Nostalgia



14 kommentarer:

  1. Det er fint med turkis. Så kjekt med en herrebetjent :)

    Ha en god natt! Klem

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Sitter her og ser meg rundt i stuen. Hmm, turkise favoritter blir ikke lett å finne for her er det jammen meg ikke noe turkist. :-) Mer rosa her og litt grønt! :-) Kanskje på tide å se etter noe turkist - men får da holde meg unna den lokale gjenbruksbutikken din! Selv om jeg gjerne skulle hatt den "herrebetjenten" din! :-) Kanskje vi sees der en dag!
    Lørdagsklem fra Linda

    SvarSlett
  3. Det turkise settet er kjempelekkert. Så friskt og vårlig.
    Klem

    SvarSlett
  4. Så fine ting! Glasstingene på det første bildet er jo topp! Har aldri sett noe på loppemarkeder i den fargen, som jeg kan huske. (Jo, forresten, en liten skål har jeg visst stående ensom i skapet.) Svigermor har en glasskål, men tror ikke den er så gammel. Får nok begynne å snoke mer i bruktbutikkene som popper opp overalt nå. Men prisene er ikke så lave lenger, dessverre.
    Takk for titten!

    SvarSlett
  5. Her var det utrolig mye fint å
    se! Jeg er veldig turkis : ) Ha en fortsatt kjempefin helg : )

    SvarSlett
  6. Herlig vårlig med turkis :)
    så mange fine bilder du viser idag
    ønsker deg en fortsatt fin helg
    klem fra anita s

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder, og nydelig farge:DDD Klem

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder, selv om turkis ikke er meg. Tror ikke jeg har en eneste ting i turkis...
    Ha en fin helg!(det som er igjen av den..)

    SvarSlett
  9. Artig å lese om engelen, har ein lik som eg fekk etter bestemor mi. Den stod alltid på bordet i mi barndoms jul, og eg hugsa den som kjempestor(egentlig er den liten!!)
    Tru kva den kan vere verdt?
    Hanne

    SvarSlett
  10. Så mykje fint du har! -det turkise pressglasset va lekkert! E kjempeglad i turkist! :)
    -synnøve-

    SvarSlett
  11. Du har mange smukke ting. Hønen/hanen i turkis var rigtig smuk. Og det skønne gamle bord. Englen med lys er rigtig sjov. Er selv meget glad for engle.
    Dejligt at have noget at samle på :-)

    Hav en skøn søndag
    Birgitte

    SvarSlett
  12. Jeg elsker turkis, men det er vanskelig å få tak i slike fine ting som du har funnet her. Har en turkis kommode på hytta, og trappa der har fått en turkis/lyseblå farge. Ha en fortsatt herlig søndag...klem

    SvarSlett
  13. Nydelig turkis :-)
    Du har en spennende og inspirerende blogg, digger.
    Brit Eva

    SvarSlett
  14. Nydelege ting du har samla i turkis, det er jo ein flott farge.

    Eg har vist gubbeliten bilde av den "herrebetjenten" din og sagt at sånn vil
    eg ha. Og siden det ikkje er lett å få kjøpt
    dei så må han altså lage ein til meg. hehe

    Ønskjer deg ein fin søndag.

    SvarSlett