Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 1. oktober 2010

En historie for utrolig til å være sann ? Loppefunn av en annen verden...


Denne vakre vegglysestaken viste jeg for første gang i bloggen min i juni 2009.



Historien bak er veldig spesiell og av og til tror jeg rett og slett på at skjebnen eller høyere makter kan
ha en finger med i spillet....


Dette vakre speilet kjøpte jeg på Fretex i juni 2009 for kr 99.-
For et kupp !!!
Speilglasset var medtatt, men orginalt med fasettsliping.
På baksiden var det festet en plate i messing, speilet er solid og tungt !
Stilen er rokokko og jeg tror den er fra slutten av 1800-tallet.


Lysholderen kjøpte jeg på loppemarked april 2009 for kroner 10.-, altså to måneder tidligere !

Her mangler det liksom noe ?
Men den må da kunne brukes ........., tenkte jeg da :-)

Altfor vakker til å gå forbi, en antikvitet.


Først etter et par uker når jeg studerer disse to, oppdager jeg plutselig at det på baksiden av speilet er to hull nederst, ...
På lysholderen er det også to hull !
Og det helt utrolige er ; de passer helt perfekt sammen ??!!


Er det virkelig mulig ?


Kan disse to ha hørt sammen en gang, og hvordan har de i såfall havnet på hvert sitt sted ?
Og det mest utrolige, hvorfor fant jeg disse to ?

At verdien på speilet med lys er mange ganger høyere enn det jeg har betalt for den vet jeg, men det spiller ikke så stor rolle for meg.
Hver ganger jeg ser på speileit fryder jeg meg over hvor vakkert det er og undres hvordan dette kan henge sammen :-)




Uansett hvordan det henger sammen, jeg synes det ble helt perfekt !



Vil du se flere av mine loppefunn, så klikker du på etiketten  loppemarked eller bruktfunn :-)


Nostalgia


32 kommentarer:

  1. Det var da veldig spesielt da!!

    Må ligge noe dypere bak ;)!!

    SvarSlett
  2. Jøss.... !!
    Helt utrolig, men så gøy da :)
    Og flott ble den jo :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Herlighet! ja det var helt utrolig, men det ser da ut som de hører sammen! Heldig at det var du som fant begge deler, da :) Det ble kjempeflott, og du har all grunn til å være fornøyd :)

    SvarSlett
  4. hehe.. så moro! Utrolig hva skjebnen kan gjøre.. Det passet jo perfekt :)
    Klem*

    SvarSlett
  5. Det er jo nesten for godt til å være sant.
    Egentlig så skulle det ikke være mulig. Men det var flott at du fant begge delene.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  6. For en fantastisk historie! Det var nok meningen at akkuat du skulle ha dette! Sjebnen kan være rar sånn!!!
    Er glad på dine vegne :-)
    Vennlig hilsen Lunalu

    SvarSlett
  7. Jøss. Snakk om flaks !! Flott blei det iallefall! Du har ein kjempefin blogg, håper at det er ok at eg har linka deg på blogglista mi ? Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  8. så gøy! var nok meningen du skulle finne begge delene. utrolig historie...
    ha en fin kveld

    SvarSlett
  9. Det var ganske utrolig...hadde vært artig å vite historien bak!!Ble kjempefint sammen!!

    SvarSlett
  10. Hmmmm..utrolig historie,som endte godt.For den var virkelig lekker der den henger:O)

    SvarSlett
  11. Så kjempemoro...helt utrolig historie, det var nok meningen at du skulle ha begge delen:)) Ble jo så flott sammen:))
    Boken du viste i forrige innlegg tror jeg at jeg også må få bestilt meg:))
    Mange flotte og herlige innlegg hos deg.

    Ønsker deg en fortsatt fin uke!
    Klem:)

    SvarSlett
  12. Vackert!! Fin blogg du har!!! Millan ♥

    SvarSlett
  13. Utrolig....men så fint det ble... heldig at du fant begge delene...


    Ønsker deg en fin onsdag..
    Klem kerstin

    SvarSlett
  14. Den var utrolig flott!!
    Tilfeldig eller ikke..dette var gøy,og sikkert en morsom oppdagelse:)
    Vakker er den i allefall.
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  15. Oi - er det mulig!? helt utrolig historie og for et sammentreff !
    Et kjempeflott (og sikkert verdifullt) speil iallefall !

    Ha en flott dag
    hilsen fra l - Husrom & Hjerterom

    SvarSlett
  16. det var meningen at du skulle finde alle delene, og jeg synes du har gjort et fantastisk fint fund

    også din Porsgrund samling er virkelig charmerende, især ne og kagefad

    god weeekend fra Helle

    SvarSlett
  17. Noe så artig !!!

    Må være skjebnen - spør du meg

    Nyyyydelig speil, tilsammen ble dette et herlig smykke å ha oppe på veggen ;o)

    Klem

    SvarSlett
  18. Så fantastisk! slike opplevelser er det jammen ikke ofte en har. Det var virkelig nydelig sammen, heldige du :)

    SvarSlett
  19. Heldig har du vært....og nydelig fint er det også.
    Håper vi sees i morgen på loppis
    ha en fin fredag
    Klem til deg

    SvarSlett
  20. Du er så flink til å ta vare på gamle ting at det var nok meningen at akkurat du skulle finne begge delene. Fantastisk historie.
    :)Klem.

    SvarSlett
  21. Ja, det er altså en helt utrolig loppehistorie, jeg kan godt huske dit indlæg sidste år. Spejllysestagen er såååå smuk!

    Rigtig god helg!

    Klemfra Helle

    SvarSlett
  22. Ja, det var en utrolig historie, og morsomt å få høre om! Jeg arvet et liknende speil med lysestaker for noen år siden. Men etter bygårdsmannens inntogen, ble det litt for "damete", og ligger nå nedpakket på loftet!

    Lykke til med NIB-utfordringen og god loppehelg!

    Klem Cahtrine :-)

    SvarSlett
  23. For en herlig historie... ☺ ☺ ☺

    *Ha en nydelig søndag*

    Klemmer fra MV ♥

    SvarSlett
  24. Hei
    Det var en fantastisk historie. Ja, det er nok mer mellom himmel og jord enn vi mennesker tror...
    Dette er ditt NIB bidrag? Skal stemme på deg, du MÅ! vinne denne månedens utfordring. Ha en fin dag. Klem fra meg

    SvarSlett
  25. For en flott historie. Tror det var meningen at begge delene skulle havne hos deg, og at de hører sammen i utgangspunktet.
    Lykke til i utfordringen.
    Klem T

    SvarSlett
  26. Vakkert og spesielt ja. Det er så skjønt når levende lys speiles. Kanskje de hørte sammen ja. Hvem vet? Det ble ihvertfall kjempelekkert når de fant frem til hverandre. :)

    SvarSlett
  27. Spennende historie, jeg tror det var meningen at du skulle ha begge deler:-)

    SvarSlett
  28. Så herlig historie, dette må ha vært skjebnenen ;)
    Så fantastisk vakker!! ;)
    Nyt av helgen og masse lykke til ;)
    Klem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  29. For en NYDELIG lysestake!!! Og en fasinerende historie!! Det er klart det var meningen at du skulle finne disse to som hørte sammen;) En skatt!

    Takk for ditt bidrag!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  30. Utrolig vakkert speil og lysestake. Ja, en kunne jo nesten tro at de to hører sammen:) liten verden.. ;)
    Klem, Line

    SvarSlett
  31. Ja det var en herlig historie, og for en skatt!!! Denne var utrolig nydelig ღ Ha en fortsatt fin dag, klem fra Mette

    SvarSlett