Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 23. april 2014

Om å redde verden....


...
Nei, det er ikke fullt så dramatisk, men den kan kjennes slik av og til ;-)

På min loppejakt kommer jeg av og til over gjenstander som trenger litt mer enn vanlig kjærlig pleie og omsorg...



Denne stolen for eksempel :
En praktfull stol, men trekket var fullstendig ødelagt.
Men se for et potensiale !


Mange timers innsats senere, ble den igjen et praktmøbel :-)

Her er også et prosjekt som måtte reddes :-)

En fantastisk flott gammel sofa fra første del av 1800-tallet, bord og 4 stoler...
Bare en time før loppemarkedet sluttet, stod dette vakre møblementet for seg selv.
 Ingen var interessert i det og det stod i fare for å bli kastet !!!

Forståelig nok. Det var en stor jobb å gi seg ikast med dette : fjærene ogt trekket i sofaen var ødelagt og stolene manglet både sete og trekk.

Mange timer senere og med god hjelp av min mann og min mor, så såg sofaen slik ut ...




Bordet fikk et ekstra strøk med sortmaling på de slitte delene, og treverket ellers i sofa og bord ble polert.


Møblementet ble reddet fra containeren, og jeg liker å tro at jeg også reddet et stykke kulturarv. ;-)

Nostalgia


2 kommentarer:

  1. Det ER viktig å redde gamle skatter! Vet ikke om noen som gjør en bedre jobb der enn deg ( det måtte i såfall være dronning Sonja! :)

    SvarSlett
  2. Du mangler jammen ikke pågangsmot! Utrolig så flotte møblene ble :)

    SvarSlett