Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 10. oktober 2010

Maksimalist


Det er ikke så ofte  Nostalgia viser oversiktsbilder på bloggen, som regel er det fokus på detaljene.
Og detaljer er det til gjengjeld mange av....Nostalgia er nemlig ingen minimalist.



Med lopper i blodet og et jaktinstinkt som er skrudd på døgnet rundt, 
er det fort gjort å fylle hjemmet med alskens rariteter :-)



 En metallkurv som tidligere rommet en vinballong for eksempel : den kan jo idag romme de sorte putene i ull med vakre broderier.


Hvordan er det med deg ? Er du maksimalist, minimalist eller noe midt imellom  :-)

Nyheter er lagt ut på min bloggbutikk Nostalgias uthus .


Nostalgia

15 kommentarer:

  1. Hei ! Eg er også så definitivt maksimalist !!! Og det tror eg at eg alltid har vert, eg liker å omgi meg med ting som betyr noe for meg og ting som eg syns er vakre. Min datter er minimalist, hun påstår at hun er blitt miljøskadd av å bo i dette huset !! Hihi !!
    Ha ein flott søndag. Klem

    SvarSlett
  2. Hei igjen, glemte jo å kommentere så flott det var hos deg. Stilig paraplystativ da !!

    SvarSlett
  3. Minimalisme er ikke noe for meg heller, liker å omgi meg med alle tingene mine. Men når jeg da ser oversiktsbilder av rommene mine tenker jeg alltid: "Jammen ser det uryddig ut hos meg"?
    Ser ut som om du har et riktig hjemmekoselig hjem med mange fine ting rundt deg..., sånn skal et hjem være syntes jeg...:-)

    SvarSlett
  4. Lekre bilder fra ditt vakre hjem!

    Jeg tror jeg er midt i mellom:) Jeg kan ikke ha det for sterilt, det blir ikke koselig. Men noen ganger er det som om En ting får det til å bikke over, da blir det for mye for meg.

    Ønsker deg en flott ny uke, klem fra meg

    SvarSlett
  5. Er vel noe midt i mellom, en skapmaksimalist... ;)Mye rart i skap og skuffer, og bod..

    SvarSlett
  6. Her traff du ihvertfall en maksimalist midt i hjertet.

    Jeg liker å ha masse ting og tang rundt meg, og høst og vinter tennes jeg masse lys når tussmørket kommer sigende.

    Takk for titten hos deg. Jammen har du det fint.

    Her er det mye rart i skuffer og skap, og enkelte ganger setter jeg noe vekk og tar fram noe annet.

    Klem

    SvarSlett
  7. Veldig koselig var det hos deg, og du, jeg har vel aldri hørt om noen jugend-damer som var minimalister :-) !
    Hører ikke sammen, det.
    Her hos oss kunne jeg nok gjerne gitt vekk både det ene og det andre, men noe er bundet ved testamente, og noe har "alltid" vært her. Og, jeg må innrømme, om jeg hadde gitt vekk en masse stygge saker, hadde de nok fort blitt erstattet av en masse andre saker - som JEG ikke syntes var stygge, men hvem vet hva neste generasjon ville foretrukket.
    Ha en fortsatt god søndag - Liv

    SvarSlett
  8. Jeg er vel midt i mellom jeg også ikke for mye og ikke for lite.
    Flott er det hos deg iallefall.
    Kjekt å se
    Ha en fin ukestart
    Klem til deg

    SvarSlett
  9. GUD! Du har det så fint:) Åh, vi er helt forelsket i det flotte hjemmet ditt:)

    Klem:)

    SvarSlett
  10. Jeg er maksimalist i rot, men mer minimalist ellers. Skjønt jeg liker ikke den stramme kalde stilen. Kanskje jeg heller skal kalle meg punkt-maksimalist, for visse steder kan stæsjet stå ganske tett mens det er lite pynt på veggene f.eks... Hmmm, ble ikke dette et rart svar mon tro? ;-)

    Jeg misunner igrunn de som elsker en spesiell stil og er tro til den...som du :)

    SvarSlett
  11. Hei :-)

    Godt det er flere maksimalister der ute :-) Får aldri nok jeg må jeg innrømme :-)

    Stilig kurv :-)

    Ønsker deg en flott ny uke :-)


    Klem

    SvarSlett
  12. Hei.Tusen takk for titten.Så koselig du har det.Nydelig.Ønsker deg en riktig fin Søndagskveld.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  13. Så koselige bilder du viser! Synes du har et flott hjem- veldig gjennomført. Jeg er usikker hvor i skalaen jeg selv ligger så må nok si at jeg er sånn midt på tre.
    Ønsker deg en flott ny uke.
    Klem Igi

    SvarSlett
  14. Jeg er nok ingen minimalist. Synes det blir for kaldt. Jeg liker mye og synes det blir mer hjemmekoselig med fine ting rundt meg :)
    Ha en fin uke
    Trude :)

    SvarSlett
  15. Det er så deilig med miljøer i et hjem, og det er det hos deg. Fantastisk nydelig hos deg. Jeg er nok også en maksimalist, men jeg har en blanding av møbler og ting, som jeg er glad i. Blant annet er jeg så heldig å ha arvet gamle møbler fra oldemors hus, og det er et fantastisk privilegium.

    Unn:)

    SvarSlett