Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 12. august 2011

Å samle på nostalgisk kjøkkenutstyr....


Når jeg er ute og reiser, hender det ofte at jeg kjøper med meg bøker hjem.
 Disse engelske bøkene om kjøkkenutstyr kjøpte jeg for noen år siden, og de kom til nytte da jeg skulle "identifisere" noe av kjøkkenutstyret jeg har fått tak i :-)



Hjulvisper er vi jo kjent med i forskjellige varianter, men en majonesvisper har du kanskje ikke vært borti ?



Du setter vispen oppå en liten bolle eller et Norgesglass.
Trakten på toppen er til å helle oljen sakte oppi slik at den blander seg godt med eggeplommen ...



Her ser du en annen variant...til krem eller smør ?

Til slutt..
 Har du noenang tenkt over at det kunne være praktisk med en egen kutter til bønnene ?


 Vel, her er den :-)

Vispene og bønnekutteren kommer for salg i min bruktblogg 
søndag klokken 20.
Der finner du også annet nostalgisk kjøkkenutstyr :-)

Nostalgia



10 kommentarer:

  1. Oi, må altså sitte klar her kl. 20.00 på søndag eg då.
    Har vanvittig lyst på den majonesvispen.
    Må jo passe perfekt når ein lagar egen dressing også den. :)

    SvarSlett
  2. Artig med slike bøker.....mye fint hos deg....
    Fin fredag til deg

    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg har en slik hjulvisp med kopp og har lurt på hva den er til:DDDDD Jammen skal jeg prøve å lage majones:DDDDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  4. Er det mulig? En egen bok om kjøkkenutstyr? Jammen finnes det mye rart i denne verdenen vår.
    God helg til deg.

    SvarSlett
  5. Heisann
    så mange artige saker da...og kjekt med bøker som omhandler tingene!
    Du må skjønne at det litermålet med rødt på vil passe perfekt på utekjøkkenet mitt Nostalgia.....Håper bare jeg er hjemme søndag så skal jeg jammen sitte klar :o)

    ha en fin helg :o)

    SvarSlett
  6. Så mange herlige kjøkkenredskper du ar fått tak i gitt!! Stilig med bøkene også da:) ønsker deg ei fin helg:) klem monica

    SvarSlett
  7. Ikke dumt med slike bøker nei. Det er jammen en del ting en kan lure på hva egentlig er. og da får en jo svaret der. En bønnekutter, jaja. Sikkert noen som trenger det også.
    Ønsker deg en god lørdag :)

    SvarSlett
  8. Så mye rart du finner :) Praktisk med et slikt oppslagsverk der du finner det meste!

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  9. Så morsomt med slike bøker da, kan jo hjelpe alle og enhver de :)
    Masse fint kjøkkenutstyr du har fått tak i, å mange vakre ting på innlegget under her også :)
    Skulle gjerne besøkt butikken din i virkeligheten :))

    Ønsker deg ei kjempefin helg
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  10. Nej hvor fint! - en majonnaise-pisker, det har jeg ikke set før. Godt du fik hjælp af bøgerne til at bestemme funktionen!

    God weekend, klem Helle

    SvarSlett