Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 20. april 2013

Loppemarkedlørdag med flotte funn !!!



Det var nmange loppemarkeder å velge mellom idag, og du så kjekt !
Mens det forrige helg var voldsom trengsel, hadde folk denne helgen spredt seg på flere loppemarked og det var en helt annen opplevelse å handle :-)

Store flotte kjøkkenkrukker med jugendmotiv ble med hjem og et "shabby"men sjarmerende kakefat fra samme tid, altså rundt 100 år gamle..



Dagens kjøp var etter min mening 28 glass i serien "Brynhild" fra Hadeland til en samlet pris på 200.- !
Samlere vet hva jeg snakker om når jeg kaller dette et kupp :-)



Litt jul ble også med hjem, blant annet tre vaskekte Haslenisser ..


Kamphaner, plett, litt julepynt...



Gammel ovnsluke i støpejern , gamle apotekerflasker...


Retro platestativ og mandelkverner.....


Stort oljetrykk "Nattverden" med vakker ramme...


Blåhvite tallerker , blant annet fra Spode....

 

Koselige kasser fra to Bergensbakerier som ikke lenger eksisterer...



Nyere kurv som er fin til oppbevaring..


Og til slutt en fin brikke med reklame for Pepsi Cola :-)

Har du vært på loppis idag ?

Nostalgia

11 kommentarer:

  1. Hei!
    Så utrolig mye fint du fant! Vi har vært på loppisrunde i dag, og kom hjem med litt stråmønster, men ellers var det et magert utbytte denne helgen!

    God lørdagkveld, og fin søndag til deg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  2. Eg blir nesten satt ut av alle fine funna dine.
    Fantastisk !!
    Her er ikkje loppemarknadene komne i gong. Såg annonse for eit neste søndag.
    Eg var på bruktbutikk forrige helg og fann ei sak som har laga innlegg om. Kanskje du veit kva denne emaljetingen blei brukt til ?
    Titt gjerne innom :)
    Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Oioioi, hvilket fantastisk loppemarked du fant deg da??!! Mye flott du kapret deg, så kjekt:))

    Ha ein flott lørdag:)

    SvarSlett
  4. For noen flotte skatter.
    :) Inger

    SvarSlett
  5. Veldig mye fint, og jeg er helt enig - Brynhild-glassene var et realt kupp. Jeg har inntrykk av at disse glassene er svært populære på brukmarkedet nå. I en bruktforretning i Arendal så jeg dem til kr.250,- pr. stk i forrige uke! Det var riktignok rødvinsglass. Om dine er hetvin eller mindre, blir jo prisen ganske mye lavere. Uansett - et godt kjøp!
    Fortsatt god helg til deg - Liv

    SvarSlett
  6. så bra du var heldig denne gang, det gir sånn energi!! kjempeflott funn! og kjempeheldig er du!
    klem, ,magny

    SvarSlett
  7. Så masse flott du fant i dag da. Du kan å skille klinten fra hveten.
    Klem

    SvarSlett
  8. ohhh wowww,wat is dit allemaal prachtig.

    Liefs Riet.

    SvarSlett
  9. Her var det mange flotte ting.
    Skal til Jæren neste helg, håper det dukker opp
    noen loppemarkeder der.
    Her er det visst også loppemarkeder fremover,
    men jeg er jo ikke hjemme, hehe.
    Driver jo ikke med kjøp og salg, og har vel mer enn
    i skuffer og skap her i huset. Så da får jeg klare
    meg med det jeg ordner med på "loppa"
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  10. Så mange fine funn ;) Glassene var jo et kupp, ja ;)

    SvarSlett