Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 8. juli 2009

Utfordringen




Nostalgia har fått en utfordring av Margrethe :-) i

Fire ting jeg har gjort i dag:
Spist frokost med 4 sommergjester

Vært på Fretex (men kjøpte ingenting !)

Laget Lapskaus og sommerboller

Luket ugress




Fire ting på min "to do"-liste:


Planlegge hvilke Loppemarked som skal besøkes i Danmark

Male innerdørene

Rydde garasjen

Rydde klesskap



Fire "guilty pleasures":


Elsker sjokolade..

Kommer sjelden tomhendt ut av Loppemarked eller Bruktbutikker


Spiser jorbær med banan og vaniljekesam til frokost hele sommeren


Kjøper fryktelig mye interiør og antikvitetsblader




Fire tilfeldige og rare fakta om meg:


Har Russisk Grunnfag
Har spilt perkusjon, trommer i korps siden jeg var 8 år gammel
Liker ikke å drikke varme drikker
Lurer iblant på om jeg er født 100 år for sent


Utfordringen gir jeg videre til


http://ralfefarfarsparadis.blogspot.com/


Lunalu fra http://mittlilleepletre.blogspot.com/


Solveig http://solbergetsmangeprosjekt.blogspot.com/


http://festusoglillepus.blogspot.com/

Frida http://www.fridajenta.blogspot.com/

Nyt sommerdagen :-)


Nostalgia

7 kommentarer:

  1. Så artig å lese svarene dine;)
    Jeg hadde russisk som valgfag på videregående;)
    Skulle ønske det var meg som hadde vært så flink og lukt ugress, gror litt i meste laget her;) Den frokosten din hørtes himmelsk ut!!
    Takk for utfordringen, nå skal jeg tenke så det knaker!!
    ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  2. Morsomt å lese om deg:o9
    Nå bare lurer jeg på om du fant noe spennede på Fretex i dag????

    ha en fin kveld:o)

    SvarSlett
  3. Så artig å lese hva du har svart, Nostalgia. Takker for utfordringen - nå må jeg nok gå i tenkeboksen - tilfeldige og rare fakta...he he, best jeg lager meg en kopp te!
    Ha en nydelig kveld!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  4. Så kjekt å lese svarene dine :) Kan du russisk? Nå ble jeg imponert!

    Jeg har også vært på Fretex i dag. Hadde fryktelig lyst på et servise fra Stavanger Flint, men sto imot... Det ble for dyrt, så jeg dro tomhendt hjem jeg også :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  5. Hei...artig utfordring.

    Russisk grunnfag...imponert!
    Veldig fine bokse du viser i det forrige innlegget ditt:)) Klem

    SvarSlett
  6. Ja han har altså norsk mor, tror faren er fra argentina eller noe, når det gjelder fetamuffins- som er knallgode (har i masse fersk basilikum- og gjerne hakket oliven- og kanskje litt mer smør..) så fikk jeg oppskriften fra http://www.hverdagsgodteri.blogspot.com
    Så hvis du besøker henne finner du dem dandert på et nydelig blått og hvitt stettfat!!
    Nå har jeg akkurat laget ostemuffins, og den oppskriften kan jeg jo legge ut;)

    SvarSlett
  7. Takker for utfordringen, den tar jeg vet du :-) Så artig å lese mer om deg, du er virkelig allsidig! Sitter her og smiler fordi jeg kjenner meg så godt igjen i mye av det du skriver. Spesielt dette med å være født 100 år for sent - minst! Men vi kan i hvertfall kunsten med å kose oss med alle disse gamle tingene som hos oss får liv igjen, ikke sant?

    Ha en flott sommerkveld.

    Klem fra Solveig :-)

    SvarSlett