Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 24. oktober 2010

Nostalgias jugendhus


 Tuuuusen takk for alle hyggelige kommentarer og velkommen til nye foelgere  :)



Det blir et lite billedras og gjenbruk av gamle bilder fra mitt jugendhus ikveld siden jeg  fremdelses nyter Spanias sol og da er det godt  med Picasas nettalbum :-)


Nostalgias fascinasjon for jugendstilen har vel ingen som leser bloggen min unngaatt aa se...
Siden jeg bor i et jugendhus har jeg forsoekt aa finne gjenstander fra nettopp denne tiden  (1890-1915) i min skattejakt paa loppemarkeder.





Typiske gjenstander fra Jugendtiden....






Fargene gaar i gyldent, roedt og groent



Lampene er typisk jugend kjoept paa antikkmarkeder og loppemarkeder i f.eks Brussel.


Loppisfunn...


Bruktfunn...


Jugendgardiner fra Sverige og lysestaker fra loppemarked i Brussel...




Loppemarked....



Mer loppemarked .....


Til slutt et stettfat og et skrivestell fra nettauksjon.

(Det mangler visse bokstaver paa tastaturet her, men haaper det er forstaaelig :-))

Gleder meg til aa ta en ordentlig bloggrunde naar jeg kommer hjem !



Ha en fiiiin kveld  !

18 kommentarer:

  1. så nydleige glimt...
    tenker du koser deg i spania..!
    (fikk invitasjon i dag til ei veninne som skal være der et år, men frister ikke å legge ut på ferden alene)
    her er det snøfelling og kald snø samtidig, minusgrader er det meldt fortsatt... kjekt å lese om det på nettavisen og i avisen. (kom utrolig godt fra det der)
    klemklem kose dere....

    SvarSlett
  2. Koselig fine bilder av vakre ting...solgte seks fruktallerker i går fra ca 1890...i den stilen..og de var helt strøkne....det var jo du som skulle hatt de....
    håper du koooser deg masse...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Heisan... herlig smaling av bilder av skattene dine... du ahr et skattekammer i hjemmet ditt..

    Nyt solen og kos deg i varmen..

    klemmer =)))

    SvarSlett
  4. Heisann der nede i varmen. Tenker du har det bra og nok deiligere temperaturer der du er enn her!!
    En nydelig repotasje fra hjemmet ditt....det er jo bare så fint hos deg og alle de vakre sakene dine!
    Har ikke fått avisen men regner med jeg har fått med det meste på nettet!!

    Ha det bra og kos deg :o)

    SvarSlett
  5. Så gøy å se bilder av alle "loppefunnene" dine og den gjennomførte stilen din.

    Kos deg i varmen!

    SvarSlett
  6. hei på deg.
    såå nydelige bilder du viser av masse fint
    å skjønn artikel om deg og huset deres i avisa,så herlig å få se..
    du har det vakkert.
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Du har et hjem fullt av vakre detaljer...

    Klem...

    SvarSlett
  8. Du har det så nydelig. Jugend-stil er så flott. Tusen takk for hilsen hos meg. "Tørkestativet" er av merke Chic Antique, og er kjøpt i en liten interiørbutikk på Havnås i Østfold. De hadde bare et, og jeg så potensialet i det. Og jeg hadde tepper over alt. Det er så deilig å legge et teppe rundt seg om man er litt "frøsen" som vi sier. En nydelig uke til deg. Klem :O)

    SvarSlett
  9. Hei :-)

    Nydelig du har det! Må si jeg liker veldig godt jugend stilen selv :-) Blandet med det fransk landstil og barokk :-)

    Ønsker deg en flott ny uke :-)

    SvarSlett
  10. Herlige bilder fra det flotte og koselige hjemmet ditt.
    Kos deg masse i Spania. klem.

    SvarSlett
  11. Så koselig å lese om deg i avisen:) Koselig reportasje og flotte bilder.

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  12. Gikk fint å lese uten "våre" vokaler. Jeg strever også når jeg er i Spania, men blir forstått(som regel da).
    Veldig moro - og lærerikt å følge bloggen din. Nyyyt sol og varme .Her er det lite av det.

    SvarSlett
  13. Hei, så skjønt hos deg, nydelig reportasje i avisen, studerte den nøye. Så kjekt å se hengeblomsterpotten, jeg har akkurat maken, den er nok ganske gammel. Fikk den av min svigermor for mange år siden, hun hadde fått den av sin mor, og resten vet jeg ikke. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  14. Tusen takk for koselig kommentar tilbake og for at du vil følge bloggen min.

    Ja, loppiser er topp.. Det herlige "rushet" man får når man har gjort et godt kjøp. En sjelden ting eller noe til en billig penge. Skulle bare ønske at det var bruktmarked her i Bergen, etter som jeg har sett på blogger finnes det flere slike på Østlandet. Men en vakker dag kanskje..

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  15. Hei.Tusen takk for titten.Kjempe nydelig.Du,dere har det så koselig,nydelig og vakkert.Ønsker deg en riktig fin tid i Spania kos deg masse.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  16. Hei! Så mye utrolig vakkert du viser i bloggen din! Jeg legger meg til som følger :)

    SvarSlett
  17. Heisan :)
    Tusen takk for titten :) Den statuen i vinduet synes jeg var spesielt vakker!
    Veldig koselig at du ble med i giveaway hos meg, tvi tvi :)
    Kos deg i spania :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett