Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

mandag 28. mai 2012

Nostalgiske bakebøker..


Kan være fornøyelig lesning :-) 

De lekreste kaker blir presentert...


... i denne bakeboken som er utgitt av Freia.


En viktig ingrediens er selvfølgelig bakepuleveret fra Freia.
Legg merke til at boka kostet kr 2.-
 :-)


Royal bakepulver har jeg ikke hørt om før, men den fantes nok på 50-tallet og de ga også ut en egen bakebok..


Det er noe med farvene,.. jeg synes det oser 50-tall av disse illustrasjonene  :-)


Litt formaninger til Husmoren...


Kjønnsrollemønsteret har endret seg en del siden den gang ...



Her er dagens verandalektyre, og du kan finne lignende på bruktbutikker og loppemarked  :-)



Ha en fin uke !

Nostalgia

3 kommentarer:

  1. Har mange gamle kokebøker. Bl.a. ei slik matlærebok.
    Syns det er spennene å lese i dei.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  2. Så gøy å se!
    Herlig;)
    Fin ukestart til deg.

    Klem Camilla

    SvarSlett
  3. Freias bakebok bruker jeg faktisk fra tid til annen - slett ikke dum. Gamle kokebøker er artige, og jammen er de budbringer av kultur- og mathistorie. Mye man kan lage, men noe kan man glatt hopper over *S* - Liv

    SvarSlett