Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 20. oktober 2012

Ukens loppemarked og bruktfunn !


En regnfull lørdag her i Bergen, men det gjør jo ingenting så lenge man kan kose seg på loppemarked.
Ikke så mye som var etter min smak på dagens loppemarked, men noen funn tidligere denne uken, gjør at jeg er ganske fornøyd med ukens fangst allikevel :-)



Denne flotte "osteboksen"  og julepynten er funn fra tidligere denne uken...



Flott gammel julepynt og min favoritt er de fine fluesoppene med klype til å feste på treet ... 

<3



Dagens funn på loppemarked var den artige smørboksen fra Figgjo med trykk av rasjoneringskort "fettkort" fra 1941 ...


Fiine gamle bilder fra 1930-tallet...



En stooor teboks med plass til mangen kilo te i...


En avlang retroboks i lekre farver...


Og til slutt en stor brikke i sølvplett :-)



Har du vært på loppemarked idag ?


Nostalgia

9 kommentarer:

  1. Her er ingen loppemarked, så min fangst er selvfølgelig lik null *S* Jeg tittet langt etter esken din med julepynt - godt funnet! - og smilte gjenkjennende til den store teboksen. På slutten av -70-tallet hadde jeg sommerjobb på sykehuskjøkken, og der laget vi te til pasientene. Teen fikk vi levert i akkurat slike bokser. Etterhvert som de ble tomme, fikk vi dem. Jeg har en som helt siden 1978 har fungert som lagerplass for suppe- og sauseposer.
    God helg til deg - klem fra Liv

    SvarSlett
  2. Og jeg har make teboks. Fra en rus-institusjon på Sårlandet ;) God helg !

    SvarSlett
  3. Så fine ting du har funnet.
    Julepynten er helt skjønn.

    Har ikke vært på loppis i helga.

    God helg.
    :) Inger

    SvarSlett
  4. Så mange flotte loppemarkedfunn:) Liker spes. godt den gamle julepynten...herlig!:)

    Ønsker deg en fortsatt fin helg:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  5. Fine funn....likte jo spesielt godt kassen :)
    Hadde tenkt meg på smøras i mrg, men mulig mannen må reise alene :)
    Klem

    p.s. mye fint i uthuset :)

    SvarSlett
  6. Ja her var det mange flotte funn. Flott kasse og kjempefin julepynt. Stilig den margarinbokse ja.
    Var på et loppemarked i dag. Men det tror jeg egentlig er mer et bruktmarked, prisene var deretter.
    I tillegg var det så trangt der og så mye folk at jeg ikke orket å gå der så lenge. Men fikk nå med meg etpar ting.
    Ønsker deg en herlig søndag :)

    SvarSlett
  7. Mye flott! Ombestemte for å ikke møte opp på starten, så vi gikk senere. Tenker at det var stor trengsel i de små lokalene!

    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  8. Så artig å se hvilke skatter en kan komme over. Likte godt den julepynten, og smørboksen var jo artig. Jentebildet i innlegget under er også nydelig. Takk for titten.

    SvarSlett
  9. Wow, synes jeg skimter en fugl blant kuler og sopp! Har arvet noen slike som jeg er svært glad i.

    SvarSlett