Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 2. august 2009

Hadde egentlig tenkt......


..... at dagens innlegg skulle handle om glade høner som koser seg ute, litt skrytebilder fra hagen osv,..... men neida ! Idag har vi luket og ryddet og kostet, og så kom regnet.... !!! Hønene løp i hus og alt ble bare grått og trist....



Istedenfor blir det blogging om den fine boksen som jeg fikk tilslaget på under en "miniauksjon" på Gjenbruksbutikken i Førde på fredag.
Men boksen er kjempefin den, og vel verdt å blogge om :-)



Regner med at den er fra 30-40-tallet engang utifra klesdrakten å dømme.



Her er far på jakt ;-)







Utrolig sjarmerende boks synes jeg. Har aldri sett en slik og tror den er nokså sjelden.




I mangel av skrytebilder fra hagen, får jeg vise frem Ringblomstene rett

utenfor ingangspartiet mitt.






Ringblomster er heldigvis ingen favoritt hos sneglene og får stå i fred...




Her er under tak ved inngangspartiet mitt. Hesjestreng og støpejernsvindu får nok plass ved eller i det nye uthuset når det er ferdig.



Nå er det "innevær" og vi tenner lys, lager vafler og koser oss :-)



Nyt kvelden !




Nostalgia



14 kommentarer:

  1. Venter spent på glade høner og hageskryt :) Sånn er det når været er mer i høstmodus enn hva goddt er!

    Boksen var skikkelig flott, med morsomme bilder.

    Jeg begynner nesten å angre på at jeg dro opp ringblomstene mine... Men de sto så helt feil plassert, og hadde selvsådd seg midt i georginene mine. Så det ble komposten på dem. Men georginene har det ikke så bra i regnvær, dessverre!

    Innevær med vafler og lys er koselig det også, da :)

    Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  2. Nei . .ting blir ikke alltid som forventet, men du har sannelig gjort det beste ut av det;) Nydelig boks, så kjekke menn var før i tiden, med hatt og nystrøket skjorte...sukk og sukk;) Ringblomster må jeg huske på til neste år, synes de er så koselige;)
    Ha en fin innekveld;)

    SvarSlett
  3. Hei! Den boksen var virkelig fin! Håper du har hatt en fin dag uansett om det var litt ruskete! Ønsker deg en fin uke som kommer!
    Solrosa

    SvarSlett
  4. Heisan...ja da har vi hatt samme været i dag.

    Så fin stol du hadde gjort klar til litt nytelse! Håper du fikk kost deg likevel...kjempefin boks du har fått deg!!
    Ønsker deg en fin ukestart, sommerklem

    SvarSlett
  5. Koselig innlegg alikevel dette - selv uten høner og solskinn! Boksen er veldig koselig og ser ut til å være i god stand også. Den er det nok ikke mange av nei! Forstår veldig godt at du er fornøyd med den!

    SvarSlett
  6. Heisan....
    stolen var alldeles nydelig.. kikket etter slike i Sverige men fant ingen...
    Boksen var også skjønn...ja du finner skatter du...


    God mandag...
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  7. Så bra at du fikk tilslag på den boksen, den var virkelig spesiell, med så nydelige bilder!!!
    vi har hatt sol i to dager, det var så godt. Den er ikke her i dag, så da håper jeg den er hos deg - slik at du får kost deg ute! Og vi får se bilder av glade høner som sprader rundt i sola!
    Ønsker deg en nydelig uke!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. En skikkelig flott boks du har fått tak i. :) Har aldri sett en slik. (er mye på auksjoner og har sett mange bokser) :) Ja regnet får vi ikke gjort noe med. Her øser det ned i dag igjen. Dagen i går var flott med sol hele dagen. Et lite pusterom i mellom alt det våte.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  9. Å en så flogg boks. Härliga färger och charmerande bilder.

    Ha det fint!

    SvarSlett
  10. Så kjedelig med regnvær... Jeg sender masse sol ned til deg. Håper dere får noen fine sommerdager før høsten slår til. Den boksen var jo bare så søt da!
    Kos deg videre med eller uten sol ;)
    Klem

    SvarSlett
  11. Så fin denne gamle boksen var!!
    Ja dagene blir ikke alltid som vi ønsker men i går koste jeg meg i deilig vær!!
    Akkurat slik man vil ha det....håper dagen i dag blir fin også!!
    Hønebilder får vi vel se når de våger seg ut igjen :o)

    ha en fin dag og håper solen skinner på deg:o)

    SvarSlett
  12. Så heldig du var med boksen!
    Og flotte bilder fra inngangspartiet:)
    Godt det er noe sneglene ikke eter..de kan være rå til å forsyne seg i hagen..
    Klem:)

    SvarSlett
  13. HEIA... så strist at hønene stakk innda!de er jo sså strivelige når de tripper om kring ute-...
    nydlig box!! skjønne bilder...
    kos deg videre,- så kommer nok sola snart igjen---

    SvarSlett
  14. Hei;)
    Jeg fikk boken i går;) Den er kjempeflott;) Nydelig kort/bokmerke også- ble så glad;) Tusen takk!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett