Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

mandag 10. august 2009

Rosa eller bringebærrødt ?

Jeg kan ikke si at jeg er spesielt glad i rosa, men av en eller annen grunn har dette forandret seg litt med årene...
Kanskje det er fordi at det har gått opp for meg at rosa er mange nyanser og at jeg faktisk liker noen av disse veldig godt ?

På stuebordet mitt står denne lille samlingen, med litt sølv, porselen, hvitt, rosa og bringebærrødt. Ja for skålen i krystall er vel ikke akkurat rosa...?

Synes de er så fine sammen i dagslys disse tingene.


Også i kveldslys...


I morgen er det en ny, lang arbeidsdag før to fridager :-)
Imens koser jeg meg med siste utgaven av dette ! Anbefales !
Nyt kvelden !
Nostalgia

11 kommentarer:

  1. hei -
    ...ja rosa finnes i utallige nyanser! selv er jeg svak for de helt duse....
    likte den skålen du har på bordet...er den gammel?
    moaklem

    SvarSlett
  2. Jeg trodde jeg var blitt "vaksinert" mot rosa på 80-tallet, og har nok vært det en periode. I alle fall innendørs, men også i hagen. Det har forandret seg gradvis, og nå er fargen en av mine favoritter på blomster, og den begynner å gjøre sitt inntog også i interiøret. Så smaken forandrer seg :)

    Fine ting, og skålen var nydelig. Jeg hadde kalt den rosa, tror jeg... Men bringebærrød er jo også en slags rosa. Ikke alltid lett å definere farger!

    Hønene mine liker også puffet ris. Og havregryn! Det er en sikker innertier :) Kjedelig når de kommer bort! Godt du fikk de inn på en grei måte. I løpet av uken får jeg to nye dverg kochiner som er blå. Gleder meg veldig, synes fargen er utrolig flott!

    Ha en fin mandagskveld, og kos deg med et herlig blad! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  3. Kjempe koselig stilleben!
    Er enig med deg, glad det finnes mange rosanyanser! :)
    Ha en fin kveld!
    Klem*

    SvarSlett
  4. Likte ikke rosa før jeg heller....men jentene mine er så glad i det!!
    Har forandret meg litt nå....kan det være bloggingen??
    Synest faktisk at det er ganske fint med rosa nå ja:o)
    Flott hos deg!!

    ha en fin kveld:o)

    SvarSlett
  5. På åttitallet var jeg helt rosa...het Pink pantern til russenavn i 9. he he ;-)men så har jeg hatt en laaaaang periode hvor jeg ikke har likt fargen. Men som hos deg, det snur seg sakte men sikkert! Har nesten alle hageblomstene i rød/rosa/lilla farger og om sommeren så sniker det seg inn mer og mer ting. synes det er en herlig sommerfarge!!!
    Synes den skålen du viser var helt nyyyydelig!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  6. Fiiine nyanser, rosa har jeg alltid likt , men heller mest til den lyse da:)))

    SvarSlett
  7. Rosa har jeg likt siden jeg ungdom.. men som du sier ros kan være så mangt ... er nok svaest for den duse rosa...

    Ønser dge en fin kveld..
    *Klemmer Kerstin

    SvarSlett
  8. Var selv så inderlig lei rosa på 80-tallet at jeg ville ikke ha en eneste rosa blomst i min hage....Men det var før. Nå har jeg masse rosa både i hagen og hjemme. Det hører den herlige landstilen til og det er da en skjønn farge! Fine ting du har! Nydelige bilder.

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  9. Så nydelige bilder!
    Jeg er også blitt mer glad i rosa etter hvert, men hvitt og lyseblått er nok forsatt de jeg liker best.
    Ha en flott fredag!

    SvarSlett
  10. Har vel alltid vært svak for rosa, malte senga mi rosa og hvit, det samme gjorde jeg med kommoder..og jeg gråt meg til en tapet som var rosa,hvit og grå, og selvfølgelig gardiner med rosa blomster...og nå kjenner jeg at jeg er på en rosa bølge igjen;) Nydelige bilder, har kjøpt det bladet selv for første gang;)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  11. Kjempefint bilde du hadde i headeren;)

    SvarSlett