Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 11. november 2009

Farmors gamle potteskjuler



Azalea er en blomst som mange forbinder med julen. Jeg kjøpte meg en hvit igår, de røde får vente til nærmere jul.

Farmors gamle potteskjuler i messing ble hentet frem og fikk et dypp i mirakelkuren slik at den ble skinnende blank :-) Oppskriften finner du her.



Og så fikk den plass på det gamle sybordet



Har kjøpt meg et blad som jeg gleder meg til å lese :
 Gamle Hus & Hager.


Nyt dagen ! Nå skal jeg på jobb i to dager igjen....


Nostalgia


17 kommentarer:

  1. Nydelig potteskjuler med en flott blomst oppi. Tror jeg skal vente litt til før jeg kjøper meg asalia. Min mann har snart bursdag og det er mulig det dukker opp noen blomster da.
    Ha to fine jobbdager :)

    SvarSlett
  2. Heldig er du som har en sånn fin potteskjuler fra farmoren din! Og blomsten er kjempe fin! Kos deg på jobb og ha en flott uke. Linda

    SvarSlett
  3. Så fin potteskjuler du har...
    Asalea er vakre blomster...har hatt to..den ene klarte jeg å tørke ut...

    Bladet var virkelig bra...
    Ønsker deg noen fine dager på jobb..Klem Kerstin

    SvarSlett
  4. god morgen til du.
    å ja hvite azalia er skjønt,å særlig da i en saåå nydelig potte,
    kjøpt det bladet jeg å,nydelig med masse inspirasjon.
    ha noen koselige dager både hjemme å jobb.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Flott potteskjuler!!Ha 2 flotte jobbdager!husk give away`s på bloggen min.Klem Lill

    SvarSlett
  6. Hei.Så fin en potteskjuler.Så fin den ble med en nydelig blomst oppi.Koselig bilde oppå sybordet.Det blae så veldig spennenes ut.Regner med att det er veldig mye fint i det.Ha en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  7. For en utrolig nydelig potteskjuler!!! Og den gjorde seg virkelig godt med en hvit Azalea. jeg synes de er så flotte - kjøper alltid en stor rød til jul. Heller det enn julestjerne - for de overlever aldri julen hos meg...sukk!!!!
    Ønsker deg en fin kveld - og to flotte jobbdager!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. Jeg synes det også er så fint med hvit azalia...men det er så vanskelig å holde liv i den.
    Ha en fin dag.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  9. Koseleg med Azalea no i litt tidleg-førjuls-tid. Flott potteskjular, kjekt å sjå at ikkje alle sprayar alt kvitt eller sink...

    SvarSlett
  10. Hei hei.
    Ja sånn pottesskjuler hadde mormoren min. Hadde vært kjekt om jeg hadde fått tak i den.
    Likte godt den lampen som stod på bordet også.
    Ha en fin arbeidsøkt.
    Klem Trude

    SvarSlett
  11. Hei Nostalgia!

    Så nydelig blom :-) Og potteskjularen var fantastisk vakker :)

    God natt! Ønske deg to gode jobbdagar! :)

    Klem TD

    SvarSlett
  12. Det bladet skal jeg også kjøpe. Det ser veldig spennende ut :)

    Herlig potteskjuler, og spesielt koselig er det når den er arvegods. Dine pussetips følges hos meg :) Har nettopp fått sølvet mitt i orden, og gjorde som du anbefalte.

    Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  13. Hei på du. Liker store potteskjulere... denne var n i c e:) Nydelig lampe du viser også. Kos deg med bladet!

    SvarSlett
  14. Ja, det er dejligt at kunne gemme lidt til jul - om det så kun er de røde azaleas! Blomterkrukken står så fint til den hvide blomst!

    Mange klem til dig fra Helle

    SvarSlett
  15. Heisan...

    ja hvit Azalea er fint på denne tiden...passer godt til det lilla i advent syntes jeg.
    Stilig pottesjuler!

    Go'nattklem fra meg:)

    SvarSlett
  16. Koselig potteskjuler :) Har nå endelig fått opp bloggen min igjen og fortalt om den fine "trøstepremien" jeg fikk av deg :) Takk igjen!

    SvarSlett
  17. Azalea er kjempefine, jeg kjøper alltid hvit til advent, og de står seg vanligvis til januar. Jeg synes de hvite er finest, og syns de passer godt både til advent og jul:)
    Klem, Wenche.

    SvarSlett