Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 7. april 2010

Velkommen !


Kveldene har blitt lenger og det er mulig å kose seg i hagen. 
Litt bålbrenning blir det innimellom-
og denne bålpannen er stor nok til å brenne hageavfall i og super til grilling på sene sommerkvelder :-)

Nå ønsker vi våren velkommen ...



...og fuglene også.
Min snille far har siden han var liten vært usedvanlig glad i våren og småfuglene. Her har han laget flotte fuglekasser som vi har hengt opp  på garasjevegg og uthusvegg.

Det skal bli spennende å se hvem som flytter inn :-)

Ha en fiiin dag !


Nostalgia

16 kommentarer:

  1. Hei.Første kommentaren på en stund blir til deg.Rart og koselig å være tilbake.Kjempe fin bålpanne,bålplass og fulebur.Ja nå er det virkelig godt lysere om kveldene og morgenen.Håper du får en riktig fin Onsdag.Klem fra Bodil...

    SvarSlett
  2. god morgen til deg,
    så herlig å sitte der å brenne bål.
    koselig nå på våren,med fugler å alt som kommer til liv.
    ha en fin dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Så koselig og smart, å ha bålpanne til å brenne hageavfallet i .Flott du har ein far som tenker på småfuglene. Me tenker på de store også. Har hengt opp uglekasser. Hører kattuglene hver kveld, når eg har lagt meg. I dag tidlig var det tre rådyr her.. FINE.

    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  4. ja våren er en herlige tid, og så fint at du også tenker på småfuglene :o)

    SvarSlett
  5. Nabo`n har et fugletårn på garasjen sin. Det er alltid koselig å se småfuglene flytte inn der, det betyr VÅR!

    Klem Beth`s småting...

    SvarSlett
  6. Koselig... Og hønene under her er jo flotte da... Eller kyllingene er vel mer riktig å si. Ha en super dag. Klem :O)

    SvarSlett
  7. En sånn bålpanne ønske jeg meg også!!! Bare så synd vi ikke kan ha det på campen. Men hjemme i hagen hadde det vært trivelig. Kanskje en dag!!!!! klemz

    SvarSlett
  8. Så utrolig koselig dette såg ut;) Jeg luftet tanken om et bålfat her hjemme goså- men husbonden mener vi har nok ting og tang;) Det er uansett deilig med vår og fuglesangen. Så koselig med fuglekasser, her har hakkespetten laget flere hull i trærne- og i fjor var det ene opptatt;) Ha en fortsatt fin dag!!

    SvarSlett
  9. Hei!
    Lykkelig er den fugl som får bygge sitt rede i èn av disse flotte boligene! Håper du får gode, stillferdige naboer som vet å sette pris på gjestfriheten! :)
    Det er så godt å høre fuglene kvitre og synge igjen. Da er det våren!

    Ha en fin uke videre!

    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  10. Deilig tid.
    En slik bålpanne brukes hver fredag på jobb.
    Da har vi mat på bål,små og store syntes det er kjempe kjekt

    Ha en fin vår kveld

    klem

    SvarSlett
  11. Det er så koselig med fuglekasse og fuglemat i trærne:) Man må jo følge litt med på de stakkars små:) En sånnt bålstativ skal vi også investere i. Smart!

    God kveld fa meg.

    SvarSlett
  12. Å ja...den bålpannen er perfekt! Står høyt på min ønskeliste, men nå er det drivhus som skal bestilles...jippi:)) Ha en fin kveld, klem fra meg♥

    SvarSlett
  13. Så flott bål panne du har... deilig å kunne sitte rundt og grille en pølse eller noe annet godt..

    Nyt de deilige vårdagene.:

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  14. Bålpanna ser veldig kjekk ut. Da blir det vel grilling hos dere snrt!

    Klem

    SvarSlett
  15. Ja nå er det bare å kose seg utendørs. Herlig tid vi går inn i!
    Koselig med fuglekasser, da. Håper dere får noen leieboere der i år :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  16. En award til deg fra meg, av den litt enklere sorten!!!!!! klemz

    SvarSlett