Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 21. juli 2011

En liten pike...


...har nok vært eieren av denne en gang ....


Sirlig brodert...



Og med brodert tungekant og hull til snor...

En pose til nattøyet :-)



Har du sett noe så bedårende ?
Slikt hadde vår formødre tid til for 100 år siden :-)


Nostalgia

3 kommentarer:

  1. Hei på deg. Så nydelig denne var. Og det er så synd at de unge i dag ikke lærer seg å brodere.Selv har jeg brodert masse i min tid. begyndte med hardanger da jeg var 14 år. Og det har faktisk blitt lært videre til en av mine svigerdøtre. Hun har blitt superflink til dette.
    Ha fine dager. klem :O)

    SvarSlett
  2. Bare så nydelig!!
    Ha en fin dag :o)
    klem klem!

    SvarSlett
  3. Nydelig fin....

    En fin dag ønskes deg
    Klem

    SvarSlett