Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 31. august 2011

En sort kommode...



...har fått plass inne på mitt "nye" rom.



 Kommoden har lenge stått i garasjen og den har vært i en sørgelig tilstand..
Kommoden som er en nokså vanlig modell fra slutten av 1800 tallet, ble kjøpt på en auksjon for lenge siden.  Den var ådringsmalt , men malingen var visket vekk og falmet flere steder og ikke mulig å å fin igjen...


Jeg foretrekker som regel at  møblene forblir i sin oprinnelige farve og tilstand, men når alt håp er borte kan maling gjøre susen. Hadde dette derimot vært et særdeles sjeldent og unikt møbel, så hadde det nok fått være som det var eller overlatt til en ekspert  :-)
 Bordplaten på mitt Empirebord var allerede slipt ned og hadde fått noen strøk med sortmaling, nå var det kommoden sin tur.


Nå har den fått selskap av blant annet antikke Biedermeierlysestaker, et bilde fra loppis som visstnok skal ha hengt på veggen hos en prest her i byen og et gammelt skrin fra loppis i Belgia...

Nostalgia

13 kommentarer:

  1. utroolig stilig! så er det så flott med mange lysetaker på den måten!
    glede meg til å se...
    klem M

    SvarSlett
  2. Så fint kommoden passer hos deg! Ha en hyggelig kveld!

    Klem

    SvarSlett
  3. Flott kommode og nydelig "pyntet"! Ellers er jeg hjertens enig med deg - gamle møbler bør få beholde utseende sitt, og bare endres når alt håp er ute. Sier hun som dessverre har mange liter lut på samvittigheten. Man lærer med årene - Liv

    SvarSlett
  4. Kjempefin! Likte at den ble svart og ikke hvit ;) Ha en fortsatt finfin onsdagskveld!

    SvarSlett
  5. Eg er so enig med deg. Gamle møbler bør få behalde utsjånaden sin, so sant det lar seg gjere. Men som eit alternativ blei jo denne kommoden kjempe stilig i svart :) Og alle dei flotte lysestakane samla sånn- love it!!

    Snakkast snart ;)

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  6. Likte kommoden veldig godt.
    Svart er stilig:)

    klem Tove

    SvarSlett
  7. Den var utrolig fin i sort.

    Nå er jeg glad i hvitmalt, og ser ingen grunn til å ikke skulle male noe hvitt, men skulle jeg kommet over noe spesielt så ville jeg beholdt det originalt.

    Jeg liker stilen din og att du beholder det opprinnelige der det lar seg gjøre.
    Atmosfæren hos deg, virker veldig god med alle disse flotte møblene og tingene dine.

    Klem.

    SvarSlett
  8. Hei :O) Jeg har fulgt bloggen din helt siden du fant de to delene til lysestaken og jeg er vilt begeistret for den gammeldagse atmosfæren i hjemmet ditt. Det er bedre å male gamle møbler som det ikke er håp for enn å kaste dem,og kommoden din ble kjempefin. Jeg blir mange ganger helt "fortvilt" når jeg ser nydelige gamle møbler med sjel bli malt hvite (eller en annen farge). )90-talls furumøbler derimot, dem maler jeg med den største glede :O) *Jorunn*

    SvarSlett
  9. Så flott det er med sort og messing hos deg:) Virkelig gjennomført og personlig stil, klem fra meg:)

    SvarSlett
  10. Kommoden ble jo flott med svartmaling.
    Du er kjempeflink til å få gamle møbler til å bli flotte igjen.
    Ha en god torsdag :)

    SvarSlett
  11. Det nye rommet er blitt skikkelig flott!! Fint med din lysestaker samling.
    Gleder meg til loppis, vi sees vel?

    Stor klem fra meg.

    SvarSlett
  12. Den ble kjempe flott :) Jeg har en make komode. Jeg har den i stuen og den har sitt opprinnelige utseende. Nå er ikke jeg så flink som deg Nostalgia til å se alder og år på gamle ting. Kjekt å få vite når den er fra :)
    Ha en fin dag
    Klem,
    Trude :)

    SvarSlett