Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 22. september 2012

Lørdagens loppemarkedfunn

(Bilder med iPhone)
Idag ble det igjen en tur på loppemarked og i det strålende været var det mange som hade bestemt seg for at dette var en fin aktivitet på en lørdags formiddag. 
Det var voldsomt med folk på det ene store loppemarkedet som var og dermed mange om loppene.



Vi ble ikke lenge, men noe ble da med hjem :-)
Søtt bilde i gammel stil fra House Doctor...



Denne tøffe krakken i smijern skal få seg en makeover i form av maling og et nytt trekk ....



Litt nostalgi, barndommens lektyre "Tuppen". 
"Tuppen" og "Lillemor" kom ut hver sin uke :-)



Denne boken om den kjente billedkunstneren Frida Hansen gleder jeg meg til å lese ! 
Hennes bilder var i Jugendstil som jeg er så glad i.
Her kan du lese mer om henne :-)


Lekre glass fra Ritzenhoff , designet av kjente kunstnere og samlerobjekter fant jeg også...


Den høye flotte krukken med vakker sliping mangler desverre lokk, men skal få en god vask  og kan brukes som vase..


Til slutt en søt og shabby brikke og hjulvisp i rødt :-)

Har du vært på loppis idag ?


Nostalgia

8 kommentarer:

  1. ja du kan da skjønne jeg har vært på loppis. En høst-lørdag er ikke fullendt uten loppis vel? :-) Mye koselige ting fant du denne gangen også!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Kan du vær så snill og skriv kommentaren din en gang til:-) Jeg må slette innlegget og lage et nytt et, da bildene ikke kom frem på bloggen min.

    Synnøve

    SvarSlett
  3. Herlige ting du har funnet i dag.
    Ja jeg har faktisk fått med meg et loppemarked i dag,
    og en bruktbutikk og et besøk hos en annen blogger der jeg også fikk med meg flere flotte ting. Skal vise litt av det i løpet av noen dager.
    Ønsker deg en riktig god søndag :)

    SvarSlett
  4. Hei , ... Ja ! Kom på minde i tolv ett tiden og følte at her er det bare til å stålsette seg. Kjøpte nix nada ;) Krukken / vasen var kjempefin ;)

    God helg.

    SvarSlett
  5. Heisann!

    Var du på Minde?? Har jeg stått rett ved siden av deg uten å ha sett deg?? Mener jeg stod ved bordet da de to høye glassene ble solgt, men var mer så opptatt av å spane etter skatter..

    Ja, det var utrolig mange folk der og er det ikke lett å karre til seg noen godbiter. Men jeg endte opp med to "medisinflasker" på 1 liter, så jeg er fornøyd.

    Fin søndag!

    SvarSlett
  6. Wow, så masse fint du har funnet!
    Gratulerer med alle skattene!
    Ønsker deg en fin ny uke!
    Titti-klem!

    SvarSlett