Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 13. juni 2009

Dagens bruktfunn ; fuglebur, speil og kleskorg

Her i Bergen er det sjelden Loppemarked utenom de hektiske månedene mars/ april og september/ oktober.

Jeg ser at det er flere som er på loppemarked for tiden andre steder i landet, og må tilstå at jeg er aldri så lite misunnelig.....

...men idag har jeg vært en tur på Fretex, og gjorde noen artige funn :-)


Et stort og vakkert fuglebur står nå på verandaen min. Jeg falt pladask ! Antar at det er nytt, men i gammel stil. staselig var det iallefall :-)

Den store kleskorgen ble også med meg hjem.
Så utrolig mye finere enn dem av plast.



Dette speilet er slitent og medtatt, men er av litt alder.
Jeg klarte ikke å gå forbi...

Passer kjempefint sammen med lysholderen fra et Loppemarked jeg besøkte i vår.
Da gjenstår det bare å finne en plass til det :-)
Husk utlodningen min da, du finner link i høyre hjørne på bloggen min :-)
Ha en deilig lørdagskveld !
Nostalgia

9 kommentarer:

  1. åå..det var ett fint fuglebur :) Og ikke sant det er kjipt det er så lite loppiser her i byn? Gleder meg som en unge til Danmark og Sverige tur :)

    SvarSlett
  2. For et utrolig nyyyydelig fuglebur!!! Det var litt av et funn!!!!
    Vennlig hilsen Lunalu

    SvarSlett
  3. Nydelig fuglebur..får meg til å tenke på et eventyr av H.C Andersen; nattergalen..
    Mye bedre med kurv enn med plast..er på jakt etter noen fine kurver selv til diverse..
    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hilsen..

    Det var jaggu et finurlig fuglebur du har fått deg, så kult!

    Ha en fin helg..
    klem

    SvarSlett
  5. Åhh for et nydelig fuglebur.. Skikkelig flott. Så heødig du er :))
    En sånn kleskurv fikk jeg og tak i sist jeg var på loppemarked og jeg bruker den masse :) har spraymalet den hvit ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  6. Så flotte ting du har funnet! Fugleburet var nydelig, og speilet... Det må da være et kupp? Vakkert!

    Det er kjekt med hønene, ja. Og så rolige og tamme de er! Spiser fra hånden, og svarer når vi snakker til dem. Skikkelig koselig :) Er blitt litt bitt av basillen :)

    Ha en fortsatt fin helg :) Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  7. Nydelig fuglebur, det var du heldig med ;) Ja toro har masse godt, greit med noe som er litt lettvindt innimellom. Vi bor vel en go time fra toro fabrikken :D

    SvarSlett
  8. For et nydelig fuglebur!!
    Fant du virkelig den på Fretex???
    Ser du har funnet andre flotte ting også;)
    Skulle ønske det var loppis hele året i Bergen...vi får nok nøye oss med Fretex og bruktbutikk;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  9. Fugleburet var lekkert! Og så mange andre skatter du har kommet over, ikke rart du ikke klarte å gå forbi speilet...

    SvarSlett