Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 16. januar 2010

Et skrivestell...



Idag vil jeg vise dere noe som er fullstendig unyttig i disse dager...;-)

Det er nok ikke så mange som bruker penn og blekk lenger når man skal skrive noen ord, men jeg synes det er fantastisk hvor vakkert man kan dekorere det som den gang var et bruksformål. Nå hadde nok ikke alle slike flotte skrivestell, men det nærmeste vi kommer idag er vel en luksusutgave av en Parker penn :-)

Her er det tydelig jugendpreg, og skrivestellet har blii godt tatt vare på for enkelt steder er forsølvingen pusset bort.....



En pryd på skrivebordet og jeg lar den være upusset, synes den er mest sjarmerende slik :-)




Ha en fiiin lørdagskveld !


Nostalgia

10 kommentarer:

  1. Fint med det gamle, elsker slike gamle ting...Du må ha en fin helg, klems...

    SvarSlett
  2. ja...de er bare så fine de der ....en fryd for øyet...
    kos deg i kveld
    klem klem

    SvarSlett
  3. ÅÅ så moro å ha da... jeg ønsker meg tilbake til brev tiden igjen...så koselig å få brev i posten og skrive brev..


    Nyt lørdagskvelden..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  4. Härligt fint med dessa gamla saker.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram

    SvarSlett
  5. Et skrivesett?
    Det hadde jeg aldri gjettet.
    Har ikke sett noe slikt før.
    Det er en flott ting å ha til pynt.
    Ønsker deg ei god helg :)

    SvarSlett
  6. Dette hadde jeg aldri sett før og derfor ikke vist hva det var før nå. Veldig gøy å ha og flott var den også.
    Ha en fin helg.
    Klem fra Trude :)

    SvarSlett
  7. Nydelig. Er så heldig å ha et skrivestell selv. Kanskje jeg legger ut bilder av det en dag.
    Ha en super søndag. Klem :O)

    SvarSlett
  8. Noe så flott da!! Og tenk så sjarmerende det var med penn og blekk :o) Et kjempefint funn!!
    Var innom tre fretexer på fredag....utvalget er magert nå !! Men alltid spennende å gå der alikevel :o)

    ha en fin søndag :o)

    SvarSlett
  9. så nydelig dette var,javisst er det vakrest upusset,de kunne virkelig sine ting før i tida,
    så kom en tid da alt ble så firkantet og i plast,men nå finnes det mange som deg og meg som samler på det vakre gamle å gir det nytt liv.
    heldig du som har dette.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  10. Hei.Den var kjempe fin.Det hode er omtrent likedan som er på en sølvskål som jeg har.Det var ei som sa att hun så att den var veldig gammel på grund av det hode.Kjempe fin .Ønsker deg en riktig fin Søndag.Klem fra Bodil..

    SvarSlett