Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 5. mars 2011

Blått og hvitt fra dagens loppemarked !


Loppemarkedsesongen er i gang her i Bergen !

Denne gangen var ikke loppemarkedet så stort som det pleier, og mange ble skuffet over høye priser....
Noe ble allikevel med hjem og jeg er iallefall godt fornøyd med to av mine funn..


Egghøner er jo noe som jeg samler på, så denne måtte jo bli med hjem :-)
 

Willow-dekor...


...og litt detaljer i gull.

Et stoooort ostefat/sandwichfat ble også med hjem, og jeg har nok en plan med hvem som skal få det :-)


Har du vært på loppemarked idag ??


Nostalgia

16 kommentarer:

  1. Nydelige fine ting hos deg...og loppis var jeg på det vet du jo....gleder meg allerede til neste...kanskje tur i morgen klarer ikke helt å la være..hi hi.... skal du?...var en tur på gjenbruken også og der var litt å hente.....
    Fin kveld til deg
    Klem

    SvarSlett
  2. Hos oss er det ett loppemarked i året, og der er det med skam å melde mest skrot.
    Nydelige ting du hadde fått tak i, og misunner virkelig den som skal få fatet! *s*
    En god helg til deg - Liv

    SvarSlett
  3. Wow, for noen kupp. Jeg har to gamle eggehøner, og jakter på flere, men de er ikke enkle å oppdrive. Din eggehøne må nesten kunne kalles eksklusiv. Tror det er den fineste jeg noen gang har sett.

    SvarSlett
  4. Jeg tror ikke at loppesesongen har startet her ennå. Men jeg må jo si at eggehøna og fatet var nydelig!!! Særlig høna:DDD Klemz

    SvarSlett
  5. Du er jo kjempeflink til å gjøre kupp. Jeg tror ikke det helt er sesongen for loppemarked der vi bor- men jeg får føgle med. Kjedelig når prisene blir så høye - det er jo lopper tross alt;)

    SvarSlett
  6. Nydelige ting du har funnet!! Her hos oss har det så langt vært bare ett loppemarked, sesongen begynner ikke før i slutten av mars. Gleder meg til det braker løs :0)
    Flott blogg, med mange nydelige ting!!
    God helg!!
    *Klem*
    -Kamilla-

    PS! Keep calm give away inne hos meg :0)

    SvarSlett
  7. Nå må eg bare si at eg blei råmissunelig på den flotte egghøna du har funnet...!!!
    Klem:-))

    SvarSlett
  8. Flotte ting du har fått med deg hjem. Kjempefine blåfarger.
    Jeg skulle gjerne vært på loppemarked i dag, men de har dessverre ikke begynt her enda.

    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  9. flottis, lekkert...

    klem,magny

    SvarSlett
  10. Slitan med ny høne!!
    Flott var den....og fatet kan du godt legge i uthuset synest jeg :o)
    Vet ikke om det blir noe loppis på meg denne helgen men snakkes nå snart :o)

    SvarSlett
  11. Det var en fin høne! Egg har du jo nok av... ;)

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  12. Nydelige skatter du fant! Herlig tid vi går i møte... ser frem til mange skattejakter:)

    Ønsker deg en fortsatt fin helg, stor klem

    SvarSlett
  13. Kjempefin egghøne og fat. Heldige dere som har loppis i nærheten. Ha ei fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  14. Det var en utrolig fin høne!! Er egentlig ikke så begeistret for slike høner, men den der skulle jeg gjerne hatt, ja. Og fatet er jo en funn. Blir jo litt nysgjerrig på hva du har betalt for dette. Jeg ser jo nå at endel fine ting prises høyt på loppemarked her også, eller så har de auksjoner på slutten over de fineste tingene. Var i en bruktbutikk idag, og der har de fornuftige priser på pene og ordentlige ting. Men ingen skatter funnet idag, bare praktiske ting som en bok, en ramme og et fotoalbum.

    SvarSlett
  15. Så fin egghøne du har funnet deg. Slike blå mønstre som på denne er kjempe fine! Gøy med loppemarked!

    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  16. Jammen fant du flotte ting Nostalgia...

    synd at prisen er så stive..

    Kos deg masse O=))

    klemme r

    SvarSlett