Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

mandag 4. april 2011

Jeg har kjøpt meg arbeid....


Jeg har vært på loppemarked i helgen, og på lørdag stod dette møblementet der..



På søndag stod det fortsatt der. Mange hadde vært og sett på det, men slått det fra seg...


Ikke så rart kanskje.
Her er det mange timers arbeid, og kanskje burde ikke en amatør gi seg i kast med det..

For den nette sum av kroner 250.- inkludert hjemkjøring ble alt mitt , men det vil koste å få satt det i stand.

Tidenes kupp er det kanskje uansett ?


 Jeg klarte rett og slett ikke tanken på at et stykke kulturarv kunne havne i containeren sammen med masse skrot...



Møblementet er i empirestil med nydelig intasia,


Sofa, bord og 4 stoler...


Hva tror du ?
Har jeg gjort noe dumt nå...?

:-)

(klikker du på bildene, ser du en større versjon..)

Nostalgia

21 kommentarer:

  1. så masse flott du har kjøpt!! gleder meg som en unge til neste helg, da skal Frelsesarmeen ha loppemarked! Håper det blir noen flotte kupp på meg også :)
    Ha en nydelig dag!

    SvarSlett
  2. Ja denne så jeg....... men da var den jo allerede solgt...æææææ tenkte jeg..... denne skulle jeg så gjerne hatt....heldig er den som har fått denne tenkte jeg....åååå så er det deg..
    Phu den kommer iallefall til et godt hjem og dette fikser nå du ...litt arbeid men det klarer du som er så flink.
    NYDELIG er den
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg ha'kke peiling på om du har gjort noe dumt eller ikke jeg altså, for jeg har aldri trekt om et møbel, men det har DU, og forrige jobben ble kjempefin! :) Kjenner jeg deg rett skal du vel beholde original-looken, og da blir det sikkert mye jobb med treverket. Hadde det vært meg hadde jeg klæsjet på litt svartmaling, og dett var dett! Ja jeg hadde selvfølgelig prøvd meg på trekket også (mye mønster skjuler alle skavanker) ;-)
    Blir spennende å følge utviklinga!

    SvarSlett
  4. Dette må jo vere litt av et kupp. Det er nok mye arbeid å sette i stand, men dette er eg heilt sikker på at du klarer flott. Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  5. Vræææl, dån osv. Er det mulig? Så bra du reddet dette. Blir spennende å se hva du gjør med sofaen. Gir gjerne råd og triks om du vil.
    Ååå jeg er så missunnelig hi hi
    Klemmers

    SvarSlett
  6. Om jeg synes du har gjort noe dumt ? Nei , jeg er bare full av beundring og grønn av misunnelse ;)
    Vi har ikke plass til noe sånt , men jeg er glad for at du reddet dette fra containeren !
    Nydelig , rett og slett !
    Lykke til med jobben :)
    Klem

    SvarSlett
  7. Her har du virkelig gjort et kupp ja! Jeg tror du kommer til å bli så glad når møblene er restaurert, selv om det kommer til å ta lang tid. Men du skriver ikke hva du har tenkt å gjøre.. det hadde nemlig vært spennende å vite:))Masse lykke til! Som Ingunn ovenfor sier: "jeg er full av beundring":))
    Klem fra meg

    SvarSlett
  8. ååå så vakkert dette var,
    vil si det var et kupp, godt det ikke ble kastet, blir spennende å se hva du får til,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. Dumt??? Nei, dette må da være årets kupp.
    Og når du har fått nytt trekk, da blir det er stasmøbler.
    Masse arbeid, men det fikser du nok enkelt.
    Lykke til, og gleder meg å se hva du gjør.

    SvarSlett
  10. Jeg tror uansett ikke at du har gjort noe dumt. Du klarer helt sikkert å sette dette i stand, og hvis ikke så er det sikkert mange som vil kjøpe det som det er.

    Lykke til.

    Klem

    SvarSlett
  11. Tror ikke du vil angre på dette kjøpet nei, selv om du har noen timer med arbeid foran deg.

    Likte den sofaen veldig godt, gleder meg til å se hva du klarer å til...

    Ha en fin kveld!

    PS! Ser at du tydeligvis har vært på et loppemarked som jeg ikke har vært på..

    Klem

    SvarSlett
  12. Du har absolutt ikke gjort noe dumt!
    for et kupp!
    det kommer til å bli kjempe fint. Gleder meg til å se :-)
    Klem

    SvarSlett
  13. Oi, så spennende! Virkelig et godt stykke arbeid du har kjøpt deg ja:) Men! Tenk hvor mye glede av dette du får senere! Og da angrer man ikke på timer og slit man har brukt...Du gjorde helt rett! Gleder meg til å se på hvordan det blir seendes ut tilslutt! Lykkelykketil!

    Ha en god mandagskveld!

    Janne:)

    SvarSlett
  14. Nydelige møbler!
    Så heldig du er som har gjort et slikt kupp.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  15. For noen møbler!!! Og for en røverpris!!!! nope, du har ikke gjort noe dumt. Sjekk om det er noe kurs i nærheten av der du bor, slik at du kan få hjelp til å sette den i stand. Kan jo være at du må fixe fjærer og gjordbånd. ellers får du melde deg på sommerkurs på Raulandsakademiet!!!!! Det hadde vært drømmen og komme over noe sånt!!! Lykke til med prosjektet!!!! Klemz

    SvarSlett
  16. Helt klart ett fynd och en stor kulturgärning att det inte åkte i containern!! Ska bli riktigt spännande att se vad du hittar på med det...
    Kram Pia

    SvarSlett
  17. Du er ei tøff dame !!! Hilsen Sol

    SvarSlett
  18. Såå nydelig?
    Jammen litt av en skatt. Tenk å kunne hatt dette i en hagestue eller på en glassveranda?

    SvarSlett
  19. Fy grisen så lekkert? Det er mye arbeide ja, men så verdt det. Skal du male de? Synes mønsteret var så nydelig på treeverket. Håper du ikke skal male over det.
    Du finner alltid så mye pent. Du må har en utrolig loppis og bruktbutikk i nærheten.
    Lineca

    SvarSlett
  20. Vi var der like før stengetid. La jo selvfølgelig merke til disse fantastiske møblene som var solgt. Jeg hadde nok latt dem stå, uansett. Hadde ikke hatt plass til dem eller overskudd til arbeidet med å sette dem i stand. Det måtte jeg ha overlatt til profesjonelle. Men fristende hadde det vært å få slike skatter i hus!
    Jeg er ikke overrasket over at det var akkurat du som våget deg på det :)
    Gratulerer med varpet og lykke til!
    Regner med at vi får se bilder av det ferdige resultatet her på bloggen din.

    SvarSlett
  21. Hei.
    Sofaen du kjøpte er jo egentlig nydelig, og etter å ha sett hva du kunne få til med badet ditt helt på egen hånd, er jeg sikker på at denne vil bli et praktmøbel når du har "lekt" litt med den. Gleder meg til bilder av den i ny kledning.
    Sissel

    SvarSlett