Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 23. juni 2011

Sommerauksjon...


Det er jammen godt det finnes auksjoner nå på sommeren for oss som allerede har begynt å lengte etter høstens loppemarkeder :-)


Igår ble blant annet denne flotte parafinlampen med hjem, og den står nå plassert mellom mine loppefunn.



Staselig og flott og med en nydelig  kuppel.
Litt lampeolje skal kjøpes inn, så skal den testes ut :-)



Ha en fin St. Hans!

Her skal det grilles med familien i kveld og vi feirer vår 22 års bryllupsdag :-) 

Nostalgia




11 kommentarer:

  1. Nydelig fin.....heldig er du.Gratulerer med dagen til dere.Håper feiringen blir fin.
    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Gratulerer med 22 års bryllupsdag.
    Kos dere masse med feiringen i dag.
    Her blir det ikke noe feiring i dag, Jeg er på jobb, og mannen reiser på til Oslo i kveld på kongress. Jeg reiser etter i morgen. Forresten spiller du sammen med ei Anne fra Trondheim i hornmusikken?
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  3. Nydelig lampe du har fått tak i....
    ha en riktig flott feiring...
    klemklem

    SvarSlett
  4. Gratulerer med bryllupsdagen! 22 år har man vel ikke noe for her til lands men i Danmark kaller de det turkisbryllupsdag :) *♥*

    SvarSlett
  5. Gratulerer med bryllupsdag og vakkert auksjonskupp!

    SvarSlett
  6. Grattis med bryllupsdag!!! Her i huset er det dårlig med St. Hansfeiring, av en eller annen grunn. Vanligvis fikser jeg noe god mat, så sitter vi foran tv:DDDDDD I kveld tror jeg til å med gubben skulle på campen å ordne noe, så da blir jeg alene hjemme. Jeg vet ikke engang hvordan folk jeg kjenner, feirer denne dagen, he-he. Vedr loppemarkeder, så har det blitt utrolig lite av det på disse kanter. Har muligens med all jobben det krever å få utført, samt en helt utrolig pris på fyllinga for å bli kvitt resten. Men synd at det er blitt sånn. Min mor som er "loppe-ekspert" etter 50 år i "bransjen" sier at prisene også er blitt utrolig høye, så hun som elsker loppiser, lar være å dra. Loppemarkeder er blitt en slags form for bruktbutikker, har jeg inntrykk av. Jeg får ta meg en tur på det som finnes av antikk-butikker i distriktet, for det er ikke sikkert prisene er så avskrekkende høye, i og med at loppisene priser seg ut på markedet! Ha en flott St. hansaften!!! Klemz Grethe

    SvarSlett
  7. Gratulerer så mye med bryllupsdag :)
    Som vanlig har du funnet noe riktig flott som passer helt fint til de andre flotte skattene du har i hjemmet ditt:) En fryd å se!
    Ha en fin st.hansfeiring:)
    KLem:)

    SvarSlett
  8. Kjekt du fant noe, lampen er nydelig.

    Gratulerer med dagen og fin St Hans feiring.

    Klem

    SvarSlett
  9. Gratulerer med dagen <3 Og fin St.Hans ! Jeg drar til Sørlandet, men blir litt for sent til noe feiring; kanskje jeg får se bål fra flyet ?

    SvarSlett
  10. Gratulerer med dagen - håper det mange gode år framover også!

    SvarSlett
  11. Gratulerer med vel overstått bryllups dag...

    Så flott lampe da..
    håper dere koste dere i går--
    ønsker deg en fin helg

    Klem O=)

    SvarSlett