Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

mandag 27. juni 2011

Enda et funn fra lørdagen !


Et nyyydelig bord fant jeg  sammen med kommoden på lørdag...
 (Du ser kommoden i innlegget under)


 Bordet står foreløpig i garasjen mens det får litt stell i form av voks.
Enda litt arbeid som gjenstår før det får komme inn i varmen, voksing er nemlig hardt arbeid og det må mannen ta seg av :-)


Det er intarsia både på bordplaten og på sokkelen, så dette har vært et tidkrevende stykke arbeid...


To etiketter under bordplaten, men hva står det der tro ..? ??
Ikke lett å tyde gotisk skrift, men jeg skulle gjerne visst litt mer om denne antikke skjønnheten :-)


Ha en fiiin kveld !

Nostalgia

10 kommentarer:

  1. Gjett om jeg er misunnelig ;D du har virkelig funnet gull..
    Lurer litt på hvilken voks du bruker, og hvor kjøper du den?? Har noen gamle møbler som virkelig hadde trengt litt omsorg..
    Ha en strålende dag i regnet...
    Marit - tidligere nabo

    SvarSlett
  2. Så mykje fantastisk fine ting du finner deg. :)

    Men godt dei kjem til ein heim der dei får
    godt stell.

    Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  3. Oj, så spesielt! Her i Larvik har vi et par som driver med møbelrep, så kanskje det går an å spørre om de vet noe om bordet?

    Hjemmesiden deres:

    http://www.restaurering.net/MOBELRESTEKSEMPLER.YTTERSOE.html

    SvarSlett
  4. Jeg blir nesten målløs: Så fine funn !!! Og så godt som de passer inn i ditt koselige, stilige hjem :) Klem

    SvarSlett
  5. Du er flink å finne fine funn. Du vet nok hva du skal se etter tror jeg :)
    Ha en fin kveld
    Trude :)

    SvarSlett
  6. Nok et kjempe funn! Bordet var rett og slett bare råflott!!

    Ha en fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  7. Å hjelpe meg, for noen skatter du har funnet min venn! Sitter bare å gaper mens jeg skroller nedover bloggen din! Noe så flott - både bord, kommode og seng!
    Og så godt de er komt i dine hender, for der har de det bra;o)))) Tror jeg må gjøre alvor av å tusle meg innom deg en gang;o))))

    Ønsker deg en flott uke, vennen! Kose deg med funnene dine - det hadde jeg gjort;o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Hei på deg..

    Wow for noen funn!
    Du er jammen en god skattejeger. Både sengen, kommoden og bordet er i en egen klasse:))

    Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg. Den varmet mer enn du aner:)))) Stor klem

    SvarSlett