Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 26. juni 2011

Gårsdagens fantastiske funn...


Gårsdagens funn er polert og har funnet sin plass i gangen hjemme hos oss :-)

Dette er en Biedermeierkommode (senempire), og den er fra første halvdel av 1800- tallet...



Jeg er strålende fornøyd ! Har faktisk vært på jakt etter en slik ..
Fin ikke sant ?
Til dere som lurer på hvor jeg har vært på auksjon påtorsdag, så er det faktisk på Fretex her i Bergen.


Nøkkelbeslag i utskåret ben...
Det mangler to, men disse kan enkelt erstattes med nyproduserte.


Fantastisk fin lød og patina i treverket !

Jeg kjøpte også et nydelig gammelt bord med intarsia, det får du se i morgen :-)




Du finner meg også på Facebook, se linken oppe til høyre :-)

Nostalgia


6 kommentarer:

  1. Ja det var en flott kommode. Spennende med auktion.
    Ha en fin søn dagskveld.
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Det er virkelig et praktverk du har fått tak i. Er treverket det som kalles flamma bjørk?

    Flotte ting du har omkring deg ellers også.

    Klem

    SvarSlett
  3. Sukk og stønn! Jeg bare fyrer opp under kommentaren min på det forrige innlegget ditt - jeg er dypt misunnelig! *S*
    For et kupp! Klem fra Liv

    SvarSlett
  4. Nydelig kommode.
    Går det ann å spør hva du ga for den? Det står nemlig en på vår bruktbutikk som jeg lurer på hvor vi kan sette prisen, den har i tillegg en rygg med hylle.
    Jeg kjenner ikke Anne, men min mann kjente henne i ungdommen. Og nå har de jo litt kontakt igjen via facebook. Derfor fannt vi ut at dere sikkert spillte i samme korps.
    Har nettopp kommet hjem fra ei flott kongresshelg i Oslo. Flere hornorkester spilte der, ble Stavanger og det terrotoriale. De var kjempeflinke begge to.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  5. For et praktmøbel?
    Og fint pyntet med vakre ting og en utrolig flott lampe...
    Heldige deg!

    Senga i innlegget under er også kjempeflott!

    SvarSlett
  6. Utrolig flott møbel du hadde fått deg med den kommoden... :-)

    Jeg snublet tilfeldigvis over bloggen din og siden du har en sånn "nostalgisk" blogg så lurte jeg på om du eller noen andre som leser bloggen din kunne være interessert i å bidra med innlegg på min Mimreblogg? Der kan nemlig folk fortelle om ting de husker fra de vokste opp, vise bilder av ting fra "riktig gamle dager" eller annet fra en svunnen tid... Titt gjerne innom http://mimre.blogspot.com.

    SvarSlett