Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 23. september 2011

Til den som er glad i te....


Kan det være greit å ha en stor og solid boks med plass til masse te....


 Denne boksen er hele 30 cm høy !
 Adolp von Tangen Jordan var en Bergensk kjøpmann som levde fra 1818 til 1855. Firmaet importerte te, men mer enn det vet jeg ikke...


Denne boksen blir nok ikke fylt med te hos meg, men den er jo perfekt til å ha krumkaker i til jul :-)


Ha en fiiin kveld !

Nostalgia

7 kommentarer:

  1. Fine bilder av gamle ting og tang, ha ei fin helg, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  2. Det må være et samlerobjekt, flot gammel te-dåse!
    God weekend til dig....klem Helle!

    SvarSlett
  3. Så fiiiin denna var!
    Kramar Kathirne

    SvarSlett
  4. Inspirerende bilder! God helg!

    SvarSlett
  5. Så artig å se sånne uvanlige ting. Og så så jeg et lekkert, grønt stettfat i bakgrunnen på det første bildet. Lekkert. (Bildene studeres nøye, som du skjønner.)

    SvarSlett
  6. Den var stilig, en flott boks til det meste den der! Ha en fin helg, så snakkes vi:))

    Stor helgeklem

    SvarSlett
  7. skjønn teboks!! Jeg er tedrikker - for jeg blir aldri voksen...
    Jeg la også merke til det nydelige stettefatet i bakgrunnen:-)
    Kos deg i helgen! Kanskje du skal på boligmesse?
    Klem fra Hjørdis:-)

    SvarSlett