Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

tirsdag 6. desember 2011

fluesopp = julesopp ?


Det er flere enn meg som undrer seg over  hvorfor fluesoppen har blitt til julepynt, men dette er jo ikke et nytt fenomen....


Ifjor kjøpte jeg  disse tre store fluesoppene på Kremmerhuset, og de har fått plass på en gammel brikke i plett som jeg har funnet på loppemarked....


I år har de fått selskap av enda en fluesopp...


På kanten av brikken har jeg satt  enda to fluesopper fra Kremmerhuset :-)


Søte gamle flueopper til juletreet har jeg også funnet på loppemarked, og det er en fryd å ta dem frem år etter år :-)


Gammelt og nytt i skjønn forening samlet på et brett :-)



Ha en fiiin kveld !

PST ! Igår la jeg ut masse "nytt" i min bruktblogg nostalgias uthus. Du ser smakebiter i innlegget under her...

Nostalgia

7 kommentarer:

  1. kjempe fine....jeg har akkurat kjøpt noen nye men syntes de gamle er finest . de nye blir jo også gamle en gang.

    Fin kveld til deg også

    Klem

    SvarSlett
  2. Oj, jeg husker fluesoppene dine fra i fjor Nostalgia!! skal ha frem min lysfluesopp også selvsagt! Håper det går bra med beinet ditt! klem

    SvarSlett
  3. De er vel så røde og fine, derfor :) Koselig pynt i alle fall!

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  4. Soppen er toppen!! ;) Mange fine både nye og gamle soppa du har. Har nokre eg og, men syns dei gode gamle ein kan tvinna rundt tin og tang e de finaste :)

    Håpe du fekk solgt litt på markedet. Ønske deg ei fortsatt finfin veka!!

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  5. Kjempefint!!
    Koselig med disse soppene :o)

    SvarSlett
  6. Ja hvorfor er fluesopp så populære å pynte med til jul. Sikkert pga fargen. Før brukte de mye røde epler, ja det blir vel brukt fortsatt, men o dekorasjoner med granbar passer det jo godt med noen små røde fargeklatter.
    ha en god kveld :)

    SvarSlett
  7. Fluesoppen tror jeg de fleste har i sin julepynteske. De var jo ekstra fine disse du viser da?

    SvarSlett