Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 8. april 2012

Rubens lubne engler....


Det som er skrot for deg, kan være en skatt for meg :-)

Dette søte skrinet fant jeg på loppemarked i Belgia for et par år siden.


Det skjønne skrinet har kanskje en gang inneholdt sjokolade og vært en gave ?
Ikke vet jeg, men jeg falt for det litt slitte skrinet med det vakre motivet av
Peter Paul Rubens engler ..
(For noen dager siden viste jeg et bilde jeg hadde kjøpt her, med akkurat dette motivet).


I skrinet oppbevarer jeg søte små religiøse kort som også ble kjøpt på loppemarked i Belgia. Kortene har nok vært souvenirer (minner) ved konfirmasjon. 
Navnet på eieren står trykket på baksiden med et bibelvers, og det har nok fungert som et slags visittkort som konfirmanten har gitt til sine venner og den enkelte hadde ulike motiver og ulike bibelvers :-)


Søte ikke sant ?


I skrinet er det også masse andre gamle kort, blant annet dette med en gruppe staselig kledde mennesker...:-)


En skattekiste spør du meg :-)

Nostalgia

9 kommentarer:

  1. En nydelig boks med flotte kort oppi.
    Har en dal slike bibelkort et sted jeg også, men huseker ikke helt hvor. Må se om jeg ikke finner de snart. Har etpar steder jeg har tenkt å henge noen slike små kort.
    Ha en fortsatt god 1.påskedag :)

    SvarSlett
  2. Så mycket vackert!!!
    Fina kort!
    Ha en fin fortsättning på Påsken
    Klem Kathrine

    SvarSlett
  3. Å for en herlig skatt.....
    Tenk å gå på loppis i Belgia da...sikkert fint.
    Sånne små kort fikk jeg på søndagskolen når jeg var liten.Har faktisk 2 stk ennå,ca 30 år gamle.Koselig.

    Ha en fin kveld forsatt.
    Klem,Camilla.

    SvarSlett
  4. Så utrolig vakkre motiv.
    Ja helt enig at dette er en herlig skatt.

    Kjempefine.

    Klemmer fra Margareth

    SvarSlett
  5. Ja, du finner mange skatter!

    Takk for hyggelig kommentar hos meg. Er nok ikke sååå tålmodig, men når en syr slike blokker, opparbeider en jo en viss ferdighet etter hvert ;)

    Ha en fin påskedagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  6. ååhhh for noen nyydelige sakrale kort, en virkelig skatt...
    fin påske videre.,
    klem,magny

    SvarSlett
  7. Helt enig Nostalgia, kjempenydelig skrin til å ha gamle kort i!
    God 2.påskedag videre til deg!
    klem fra Ann-Kristin

    SvarSlett
  8. Ja! det er en ægte skattekiste du har fundet i Belgien!! Så fine kort også.

    Vil ønske dig og din familie en god påske!

    Klem Helle

    SvarSlett