Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 22. april 2009

Drømmen om en gammel hage og en romantisk mann


Med et gammelt hus følger det gjerne med en gammel hage også. I vårt tilfelle var det ikke så mye hage å snakke om og tidligere eiere hadde fjernet blant annet fruktrærene. Hekker derimot... den spretter opp alle steder :-)
Nostalgia elsker blomster og da spesielt Roser, Syrin, Lupiner, Rhododendron og peoner. I hagen vår har det etterhvert kommet en del rosebusker, lupiner, et syrintre, fruktrær osv. men disse er jo så små ! Det tar tid å bli store og bugnende... Den som hadde en ferdigvokst og ferdigplantet gammel hage !

I Baroniet i Rosendal finnes det en fantastisk hageprakt som kan beundres. .. Det går hurtigbåt fra Bergen og mulighet for dagsturer. Huset er også verdt et besøk.
(Bilder fra Baroniets hjemmeside)


Tenk å ha et slikt gammelt Piletre !
Jeg kan ikke tenke meg noe mer romantisk enn å sitte under dette Piletreet. Desverre er mannen i huset særdeles uromantisk og uinteressert i blomster, men kanskje kan et besøk hit hjelpe på ? Foreløpig har jeg hintet om at det er kjekt med blomster i stuen :-)


Et gammelt lysthus



Nydelige Peoner (Duchess). Noe for min hage ?



Jeg drømmer fortsatt..... Nostalgia :-)

7 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder, ja, den som hadde hatt en romantisk hage med mange små rom, grusganger,pavaljong og masse av pioner,roser,lupiner og hortensia...drømmer også om en slik hage:)Ha en fortsatt fin kveld,klem:)

    SvarSlett
  2. Vi jobber iherdig med å bygge opp en frodig og romantisk hage! hagen bestod bare av plen da vi flyttet inn. Ønsker meg planter i den sjangeren du nevner!

    SvarSlett
  3. Ja hvem er det som ikke drømmer.. Er nok litt lengere unna drømmen enn deg.. Men et slikt tun tre drømmer jeg også om...

    Klem O=)

    SvarSlett
  4. Herlige bilder!
    Det er absolutt lov å drømme...
    Klem til deg.

    SvarSlett
  5. For en herlig hage. Jeg har vært i Rosendal etter å ha gått på Folgefonna. Dessverre var det litt for tidlig på våren til at hagen var på sitt beste.
    Kan bare melde meg på ønske ditt om en romatisk hage OG en romatisk mann...hi-hi:-)
    Klem I

    SvarSlett
  6. Man kommer ikke langt uten litt drømmer... Nydelige bilder!

    Og flotte ting på innlegget under her. Husker så godt den koppen!! Bestevenninna mi hadde en slik... :) Og Grengate på loppis da, heldiggrisen!!

    God helg!!

    SvarSlett
  7. Takk for kommentar på bloggen min, det var koselig :O)
    Nydelige bilder du viser, jeg skulle gjerne hatt drønne fingrer til å få til en nydelig og romantisk hage, men....

    Ønsker deg en trivelig helg!

    Kirsti

    SvarSlett