Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 26. april 2009

For en deilig helg !




For en fantastisk helg på alle måter ; Deilig vær, hagegleder, loppemarkeder, og tilslutt avrundet med grilling på bålpanne og vafler stekt ute med tilhørende kokekaffe :-).
Vi holdt pusten idag, men været ble bedre enn meldt og vi har tilbrakt HELE dagen ute i finværet. Søster med familie ble med på "spontangrilling" og det ble en koselig stund for store og små.

Fire av helgens fem loppiser ble besøkt og her er litt av fangsten :-)




Disse blå og hvite bollene liker jeg så godt ; har funnet flere av dem tidligere på loppis og har etterhvert 4 i ulike størrelser. Gele / syltetøyskålene er fra Hadeland.
Speilet var så søtt og hører nok opprinnelig til et kommodesett med børst, kam osv






En samling røde loppefunn fra helgen :
  • På mitt røde og hvite kjøkken passer den store serveringsbrikken og kakaoboksen perfekt !
  • Den søte dukken ble en gang laget av Rønnaug Pettersen og er idag et verdifullt samlerobjekt.
  • Brikken med visdomsord er av Eilif Whist, kjent norsk kunstner, og er endel av en hel serie.
  • Den koselige nøtteknekkeren skal vi ta frem til jul. Rosettbakkelsjernet likeså :-)
  • Kjevlen i bakgrunnen er enorm og tung !, Den ble kjøpt av far i huset med lovnad om at den ikke skulle brukes på ham(!!) :-).

Ha en deilig kveld !

Nostalgia

9 kommentarer:

  1. ja sant det har vært en deilig helg...
    Så mange flotte lopper du har funnet. Var bare innom to i helgen jeg...

    Håper du får en fin ukestart:O=)
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  2. Så mye fint du fant. Jeg fikk dessverre ikke vært på et eneste loppemakded:-( Men det har vært en herlig helg lell, det er sant.
    Ønsker deg en herlig uke.
    Klem I

    SvarSlett
  3. Kjekt å se du også har hatt en deilig helg, og fått deg mye fint.
    Sist jeg var på loppis gikk to slike dukker i uåpnet embalasje for 900,-. Så da skjønte jeg det var noe jeg måtte kjøpe om jeg kommer over det;)

    Ha en duper uke
    klem

    SvarSlett
  4. Du fikk da jamen med deg masse fine ting i helgen du også! Gøy på loppis - ikke sant?
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  5. Å, så mye fint du fant på loppis i helgen! Det røde brettet ditt falt jeg veldig for (har et makent i lyse blått!), og kakaoboksen likså! Deilig med grilling også - vi hadde vår første middag på terrassen - og nå føles det som om det går mot sommer. YES! Ha en fin uke! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  6. ..søte lopper... gøyalt!!
    og sånn grillsak har speiderne mine også, superflott!!

    kos dere videre...

    SvarSlett
  7. Å så koselig... Tusen takk :-)
    Kristin

    SvarSlett
  8. Så mye fint du har kjøpt!! Håper du får en fin dag og uke! Klem-Mia

    SvarSlett
  9. Det røde brettet er fantastisk. Jeg har et mindre i lignende stil som er lilla. Det er bilde av det på bloggen min i innlegget "Kjøkken 1". Jeg elsker rødt! Håper jeg finner et sånt brette en gang også. FIne loppefunn!

    Ha en fin kveld!

    Solrosa

    SvarSlett