Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

søndag 26. april 2009

For en deilig helg !




For en fantastisk helg på alle måter ; Deilig vær, hagegleder, loppemarkeder, og tilslutt avrundet med grilling på bålpanne og vafler stekt ute med tilhørende kokekaffe :-).
Vi holdt pusten idag, men været ble bedre enn meldt og vi har tilbrakt HELE dagen ute i finværet. Søster med familie ble med på "spontangrilling" og det ble en koselig stund for store og små.

Fire av helgens fem loppiser ble besøkt og her er litt av fangsten :-)




Disse blå og hvite bollene liker jeg så godt ; har funnet flere av dem tidligere på loppis og har etterhvert 4 i ulike størrelser. Gele / syltetøyskålene er fra Hadeland.
Speilet var så søtt og hører nok opprinnelig til et kommodesett med børst, kam osv






En samling røde loppefunn fra helgen :
  • På mitt røde og hvite kjøkken passer den store serveringsbrikken og kakaoboksen perfekt !
  • Den søte dukken ble en gang laget av Rønnaug Pettersen og er idag et verdifullt samlerobjekt.
  • Brikken med visdomsord er av Eilif Whist, kjent norsk kunstner, og er endel av en hel serie.
  • Den koselige nøtteknekkeren skal vi ta frem til jul. Rosettbakkelsjernet likeså :-)
  • Kjevlen i bakgrunnen er enorm og tung !, Den ble kjøpt av far i huset med lovnad om at den ikke skulle brukes på ham(!!) :-).

Ha en deilig kveld !

Nostalgia

9 kommentarer:

  1. ja sant det har vært en deilig helg...
    Så mange flotte lopper du har funnet. Var bare innom to i helgen jeg...

    Håper du får en fin ukestart:O=)
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  2. Så mye fint du fant. Jeg fikk dessverre ikke vært på et eneste loppemakded:-( Men det har vært en herlig helg lell, det er sant.
    Ønsker deg en herlig uke.
    Klem I

    SvarSlett
  3. Kjekt å se du også har hatt en deilig helg, og fått deg mye fint.
    Sist jeg var på loppis gikk to slike dukker i uåpnet embalasje for 900,-. Så da skjønte jeg det var noe jeg måtte kjøpe om jeg kommer over det;)

    Ha en duper uke
    klem

    SvarSlett
  4. Du fikk da jamen med deg masse fine ting i helgen du også! Gøy på loppis - ikke sant?
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  5. Å, så mye fint du fant på loppis i helgen! Det røde brettet ditt falt jeg veldig for (har et makent i lyse blått!), og kakaoboksen likså! Deilig med grilling også - vi hadde vår første middag på terrassen - og nå føles det som om det går mot sommer. YES! Ha en fin uke! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  6. ..søte lopper... gøyalt!!
    og sånn grillsak har speiderne mine også, superflott!!

    kos dere videre...

    SvarSlett
  7. Å så koselig... Tusen takk :-)
    Kristin

    SvarSlett
  8. Så mye fint du har kjøpt!! Håper du får en fin dag og uke! Klem-Mia

    SvarSlett
  9. Det røde brettet er fantastisk. Jeg har et mindre i lignende stil som er lilla. Det er bilde av det på bloggen min i innlegget "Kjøkken 1". Jeg elsker rødt! Håper jeg finner et sånt brette en gang også. FIne loppefunn!

    Ha en fin kveld!

    Solrosa

    SvarSlett