Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 14. juni 2012

Klesvask...



en deilig ferie på Gran Canaria er overstått og nå er det klesvasken som står for tur..
Etter en ferie er det jo som regel masse klesvask når kofferten tømmes og settes på loftet til neste gang :-)



For 100 år siden var det ikke så vanlig å pakke kofferten og reise på ferie langt bort, men jammen var det standsmessig oppbevaring til skittentøyet :-)


Dettte er en svensk vaskepose fra Jugendtiden som er prydet med et nydelig broderi med blomster og "tvätt" som er det svenske ordet for vask....

Våre formødre la ned masse arbeid i de vakreste broderier som vi idag kan bare nyte....

Jeg har flere vaskeposer, men de blir idag brukt til håndarbeidsposer :-)




Fin ikke sant ? 
:-)

Nostalgia



4 kommentarer:

  1. Kjempe fin og flott arbeid...heldig er du som har en slik.
    Velkommen tilbake fra ferie ...håper du har hatt det fint

    Fin kveld til deg

    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempefin pose. Helt utrolig hvor mye arbeid de la i slike ting før. Høres herlig ut med sol og varme.
    håper dere hadde en flott tur.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  3. Flott pose. Fint med ferie. Nå må vi bare ikke miste finværet. Det ser litt svart ut.
    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempefint! Jeg elsker broderte gamle tekstiler;o) De eier en helt særegen sjarm!
    Ønsker deg en skjønn helg, vennen!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett