Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 16. mars 2013

Gamle kunster....


Det er kjekt å ta frem et håndarbeid på kvelden, og denne gangen er det heklenål istedenfor strikkepinner.

Tanken er at dette skal bli kanten på en gardinkappe i lin...



Bomullsgarn som er godt å hekle med...



Kanskje er det disse vinduene som får en liten kappe ...



God lørdagskveld :-)

Nostalgia

11 kommentarer:

  1. Skikkelig fine border, og vil bli kjempefine på lin.
    Jeg har også noen spesielle gardiner hvis du har lyst til å se så kan du se dem her: http://mor-ingerhovengen.blogspot.com.es/2011/10/en-takk-til-min-oldemor.html#comment-form

    God helg.
    :) Inger

    SvarSlett
  2. For en nydelig hekla kappebord.
    Kommer til å bli flotte kapper i det vinduet.
    Det er jo mye jobb å hekle noe slikt, men koselig å sitte med om kveldene.
    Ønsker deg en herlig kveld :)

    SvarSlett
  3. Det var vakkert håndarbeid.
    Og fin hund!

    SvarSlett
  4. nydelig håndarbeide!!
    har lyst å lære kunsten:)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Du kor flott du hekler. Dette blir lekkert.Så koselig i vinduet ditt.
    Klem

    SvarSlett
  8. Så nydelig du hekler! Dette har jeg ikke lært meg, med unntak av noen spede forsøk for noen 10-år siden.
    Skjønn hund du har:)
    Og spisestuen håper jeg du viser mange bilder av. Den ser så koselig ut.

    Ha en fin søndag.

    Klemmer i fleng:)

    SvarSlett
  9. Så dygtig du er på pindene, det bliver en fin kappe! Sød lille hund du har også!

    Klem Helle

    SvarSlett
  10. Så flotte blonder! og den skjønne lille vofsen!! =)

    Ha en fiiiin søndag!

    SvarSlett