Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 19. februar 2009

Delikat nostalgi i creme, hvitt og litt blått




Herlige skåler fra Egersund kan brukes til både bakeboller og til servering.


Nydelig sjablong fra Laura Ashley




Denne engelen hang over sengen på barnerommet mitt :-)





Hvitt og blått har alltid vært en uslåelig kombinasjon enten det gjelder kjøkken eller baderom. Jeg holder meg som vanlig til det gamle og nostalgiske, loppefunnene mine , gjenstander med sjel...
Snart er loppemarkedsesongen igang igjen, Se potensialet i de gamle tingene ; møbler kan males, gammelt porselen og stengods kan få nytt liv og nye bruksområder.



En gammel gardin har fått nytt liv som gardinkappe på badet mitt





På soveromsdøren henger denne posen til den berømte "enfotingen"



Så bedårende, og kan fremdeles brukes til kakao.


Motivet er tegnet av Jenny Nyström



På badet står disse til oppbevaring av såper




Litt blåhvitt porselen









Ha en fiiiii dag :-)

4 kommentarer:

  1. Hello! nice blog you got here. I've enjoyed the pictures.

    SvarSlett
  2. Oh så mye fint,falt helt for den gamle boksen jeg....Fortsatt go`kveld til deg fra Maliva

    SvarSlett
  3. Så mye fint.Alt dette kan da vel ikke være loppefunn? Likte ekstra godt de hvite bollene og stettfatet. Gleder meg også til loppemarkedsesongen starter.

    SvarSlett
  4. Wow så utrolig mye fint du viser. Den kakeboksen var virkelig flott. Blått /hvitt er fint, men jeg er svak for rødt-grønt/ også jeg.

    Klem~~

    SvarSlett