Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 12. februar 2009

Mitt jugendhus


Huset er fra 1915 og er i Jugendstil. Huset har opprinnelig vært feriehus. Veggene er i tømmer og panel, tak er panelt og gulvene er også de opprinnelige i nydelig "diamantfuru" med en nyyydelig lød.







Bamse har fått seng fr a Cath Kidston


Vakre gardiner fra ca 1900



Over kjøkkenbenken er der gamle barne bilder fra
slutten av 1800 tallet med koselige vers.
Egersundbollene er til oppbevaring.

















Litt vår og farver må til mens snøen laver ned ute ...






Spisestuen har fått lampe fra Sverige. Det har nok vært en slik i huset tidligere også : nedgravd bak et av uthusene våre fant vi prismer og rustne deler til oppheng.








Märthaliljer...










Hvitt og vinterlig...











En blomsterpotte fra Jugendtiden.











Måneskinnslampen er bare sååå vakker når jeg tenner stearinlys i om kvelden.











Dette skapet skjuler dekoder, dvd'er og dvdspiller :-)











I gangen står denne damen og lyser opp.












Et Jugendhus må ha et karnapp










Lyst og romantisk og med islett av jugendfargene rødt, gult og grønt. Men møblene er nye..











Disse praktfulle vinduene har jeg kjøpt på Finn.no. De skal etter sigende ha stått i Christiania Glassmagasin for 100 år siden.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar