Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 13. januar 2011

Husker du....




Jeg fikk en spesiell lampe før jul, og nå har den omsider fått skjerm og fått plass i stuen :-)


Ikke akkurat moderne...


...men jeg falt for ekornet på toppen !


Jeg så en slik lampe for 20 år siden, og har ønsket meg en siden
Tilslutt fant jeg den :-)

Skjermen fant jeg også på gjenbruksbutiken til kr 30.- og når har den fått nytt rødrutete trekk.



Nostalgia

12 kommentarer:

  1. Koselig og lunt heime hos deg!
    Den lampen passet perfekt inn i stilen din!
    Fin skjerm har den og fått!
    Kjekt å hilse på hos deg!
    Skikkelig koselig blogg du har1
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  2. Syns den lampen var veldig koselig. Stilig med ekornet på toppen. Passer jo veldig godt hos deg. Ikke mye moderne som passer i stua di. Skjermen ble veldig fin på.
    Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  3. Så koselig det er hjemme hos deg. Lampen passet veldig godt inn.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  4. Så fin lampen din ble....koselige bilder hos deg
    Ha en fin ukeslutt

    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefin den lampa. Ikkje heilt lik på mamma si, men så lik at dei sikkert er laga omlag på samme tid.
    Eg hadde nesten klart å tigge meg til mamma si lampe, så går dama hen og kjøper seg hytte og treng den der? Hadde no vel vert mykje kjekkare å gje den til meg vel? hehe.


    Ha ei fin helg. :)

    SvarSlett
  6. Du er flink. Eg har ei kjempekul lampe i kjellaren som må ha ein liten sjekk og ein ny skjerm. Vel, den har stått i kjellaren i ca 20 år.....Kanskje på tide å rykke fram i køen....

    SvarSlett
  7. Synes Nøtteliten passet godt inn i den koselige stua di :) Flaks at du endelig fant en slik etter hele 20 år!!
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  8. Lampen mange av oss trodde var en nøtteknekker?
    Syntes den passer veldig godt hos deg, lun og fin som resten av rommet. Det viktigste er at man har en stil man trives med, ikke hvordan andre har det, ikke sant?

    SvarSlett
  9. Hei.Nydelig lampe.Så fint og koselig du har det.Passet godt å ha lampa dær.Kjempe fint.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  10. Se der ja... kjempefin ble den i stuen din ..passet perfekt der..

    Ønsker deg en fin fredag =)
    klemmer

    SvarSlett
  11. Noe slik til lampe har jeg aldri sett... helt spesiell og nydelig. Det er så morsomt med interiør man ikke ser alle har....litt kjedelig hvis alle har samme stil. Stus di ser så koselig ut. Ha en herlig helg da...klem

    SvarSlett
  12. Jag älskar din lampa! Det var kul att få hela också. Ser så mysigt ut i ditt vardagsrum med de röda fotöljerna. Önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram Pia

    SvarSlett