Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

tirsdag 31. januar 2012

Flittige hender....


For en tid tilbake fikk jeg disse to teppene av en kusine. 
 Teppene hadde vår felles bestemor laget av restegarn og garn fra gamle strikkegensere..
Ingenting skulle gå til spille, og teppene ble laget av det man hadde for hånden..


Alle barn og barnebarn fikk hver sine "slumretepper" .
Deilige tepper å ha på seg mens man sover middagslur eller ser på tv ;-)


Ikke et teppe er make og et kjempehyggelig minne om min  farmor



Nostalgia

13 kommentarer:

  1. Så vakre tepper da og herlige
    minner. :)Hadde en mormor selv
    som omtrent sov sammen med
    garnet og heklekroken. :)
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
    Svar
    1. hei,
      ååå så nydelige tepper og minner, så flott at dere har alle sammen, det gir stor glede, tenk alle timene din farmor har latt hendene flittig hekle dette,
      skjønne,
      ønsker deg en fin kveld vidre,
      klem fra sylvia

      Slett
  2. For en skatt, rett og slett nydelig på alle måter....klem fra Mona

    SvarSlett
  3. Nydelige tepper og samtidig gode minner.

    Stor klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Så flotte tepper. og ekstra koselig å ha de når det er din bestemor som har heklet de.
    ha en koselig kveld :)

    SvarSlett
  5. Vilka underbart fina tepper!!!
    Ha en fin dag
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
    Svar
    1. så fine minner etter din farmor! Jeg fikk et heklet sengeteppe etter min tante for noen år siden, og det er kjempedyrebart! Ho hadde heklet til 3 barnebarn + meg. Ble ferdig like før ho fylte 80 år med dem. (ho ble 89 år, så dem lå hjemme hos ho)

      Jeg rydder jo huset etter foreldra mine nå, så der dukker det opp det ene barndomsminne etter det andre!!

      klem til deg Nostalgia!!

      Slett
  6. Nydelige tepper. Det er så kjekt å ha slike gode minner i huset :)
    Ha en fin dag
    Klem, Trude :)

    SvarSlett
  7. Et varmt og dejligt minde og gave fra generation til generation, bedre kan det ikke blive! - og smukke er de til og med.

    Varm klem Helle:-

    SvarSlett
  8. Så koselige disse var....og for et fint minne :o)
    Jeg fant et nå som min farmor heklet til dukkevognen min :o)
    Klem!!

    ha en fin dag i snøen!

    SvarSlett
  9. For noen nydelige, fargerike tepper. Og så koselige minner å ha!
    I dag viser jeg det vakre brudebildet med pynt og broderi som jeg kjøpte av deg på bloggen min :)

    SvarSlett
  10. Å! Synes det er så koselig at disse har kommeti motebildet igjen! Minner meg om min barndom og besøkene hos min mormor:o)

    Jeg fant deg på Bloggtoppen, og synes dette var en herlig blogg:o)

    Selv blogger jeg om litt av hvert - men mest om hus, hage, foto og inspirasjon! Jeg har så mange interesser, at en ren interiørblogg klarer jeg ikke å få til, hi hi:o)

    Jeg legger meg som følge rog gleder meg til å besøke deg titt og ofte:o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  11. Tenk at de er laget av gamle strikke gensere. Snakker om gjenbruk. For en flott arv.
    I dag kom pakken. Godt fornøyd ja :)))
    Hei hopp
    Randi

    SvarSlett