Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 29. januar 2012

Skrinet med det rare i....


Å være en liten pike for over 100 år siden var en helt annen verden enn idag....



Verden var mindre komplisert og man eide færre ting enn barn av idag...

Mange småpiker hadde t lite skrin hvor man oppbevarte små skatter....

 Noen husker kanskje at jeg har skrevet om et annet slikt skrin jeg har ? 
Du finner innlegget her.. 


Dette søte lille rosa skrinet inneholder også noen skjønne skatter....
Se bare på dette herlige kortet som har vært reklame for Tonnings enke.. !

 Dette kortet har nok piken fått den gang hun gikk på søndagsskolen og det er datert 1896 på baksiden..


Fødselsdagshilsen fra onkelen i Amerika !



♥ Skjønne små kort samlet av en liten pike  ♥



Og verdens skjønneste blå silkebånd....


Skrinet med det rare i kommer nok for salg på bruktbloggen min Nostalgias uthus en vakker dag, men jeg må bare nyte det først ♥

Følg meg gjerne på Facebook, du finner link oppe til høyre :-)

Nostalgia

12 kommentarer:

  1. Så koselig skrin! Minner meg litt om de skattene jeg fant i min mors smykkeskrin, samt glansbildebok. Veldig kjekt å kunne sitte å titte i slike gamle skatter;o)
    Ønsker deg en flott uke, kjære Nostalgia;o)

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. Vakker nostalgi, nydelige bilder, det er så en kan drømme seg helt bort i de gamle dager. Fin uke til deg, kos deg, klem fra Mona.

    SvarSlett
  3. Å, så fint og sjarmerende! Du har vært heldig som har funnet dette fine skrinet med innhold. Søndagsskolekortet er faktisk fra samme året som huset vårt ble bygd. :)

    SvarSlett
  4. Fine bilder på de gamle kortene! Ha en fortsatt god søndag :)

    SvarSlett
  5. For noen nydelige gamle skatter!

    SvarSlett
  6. Du verden for en skatt....tenk hva historie som ligger i dette skrin.
    Heldig er du....

    Ha en fin kveld min venn

    Klem

    SvarSlett
  7. Åååhhh..for nokre herlege skatta samla i da finaste skrinet! Eg huske eg samla på små eske då eg va liten, sånn at eg kunne gøyma små hemmeligheta og skatta i de :) Masse historie bak alle korta i dette skrinet.

    Ønske deg ei fin og god ny veka :)

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  8. Hyggelig at du blir med på min giveaway :)

    SvarSlett
  9. Nydelige små skatter! Hun må ha verdsatt dem høyt og passet godt på dem, den lille piken som fikk dem den-gang-da.
    Mon tro hvordan livet hennes ble. Om valgene var færre, var også mulighetene mer begrenset.
    Skal vi tro hun ble en pliktoppfyllende og nøysom kvinne? ....
    God uke til deg - Liv

    SvarSlett
  10. Skjønne saker hun har samlet i esken sin, har en eske etter min mor men med litt annet innhold.

    Fortsatt god bedring, stor klem fra meg.

    SvarSlett
  11. Åh så fint, et skønt skrin at have stående.
    Iøvrigt dejligt igen at kunnne kommentere hos dig!

    Klem Helle:-

    SvarSlett
  12. Det var et nyydelig skrin, og sjarmerende gamle kort! Sånne fine skatter bør selvsagt ligge fremme og nytes, heldig den som får en slik i hus:)) klem fra meg

    SvarSlett