Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 18. februar 2009

Gamle håndarbeid og noe "bare må ha "......


Det hender iblant at jeg faller for fristelsen til å kjøpe noe som jeg egentlig
ikke har plass til, men som jeg har store planer for og som jeg helt sikkert
kommer til å få bruk for en gang :-)
Jeg drømmer om et stort kjøkken og i
det kjøkkenet skal denne treseteren i eik og rotting stå..... Foreløpig står den
lagret hos en snill svigerinne i Oslo, og jeg har ikke engang tenkt på når den
skal fraktes over fjellet.
Min kjære mann faller også avogtil for fristelsen
og har kjøpt en nyyydelig gammel ovn som vi idag ikke har plass til, men som
står trygt lagret i garasjen vår. Jeg tenker at den også skal få plass på
drømmekjøkkenet en gang, praktisk som den er med kokeplater på toppen (kjekt å
ha når strømmen går).,
Fristelsen ;-)
Lekker ikke sant ?

Engelsk broderi


Nydelig kappe med små "snøballer"




Noen visdomsord på svensk


Håndmalt fra ca 1910







Stort Jugendbilde, Carl Larson-stil



Yndige dåpskjoler



Aspargesfat på nydelig løper


Nydelige Jugendgardiner







Fars prosjekt. Den flotte ovnen som skal stå i kjøkkenet..
















5 kommentarer:

  1. Så mye fint du viser fram i bloggen. Har scrollet meg ned å kikket litt. Nydelig benk !!

    Ha en flott dag :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Vad roligt att du vill vara med i min utlottning!
    Vilka fina broderier och kaminen helt underbar!!

    Kram Katarina

    SvarSlett
  3. Så nydelige ting, kjekt å ha!

    SvarSlett
  4. ååååå så mye vakkert håndarbeide. Er alt dette ditt?? Da er du heldigO=)

    SvarSlett
  5. Tusen takk, alt sammen er mitt :-)

    SvarSlett