Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

tirsdag 7. juli 2009

Dilla på bokser, del 1



Nostalgia har dilla på mye :-)

Blant annet bokser, gamle bokser...

Denne er ikke gammel men har et gammelt Jugendmotiv og er kjøpt i Frankrike.
Idag vil jeg vise dere noen av jugendboksene + noen til.


Denne skjønne boksen er svensk og fra sjokoladefabrikken Cloetta.


Min favoritt :-)

Litt av samlingen min av norske bokser fra 1930 til 1970...

Litt flere..


Liten boks til sysaker fra "Pfaff"

Disse boksene er i daglig bruk til kjeks, kaffi, m.m

Liten boks til tråd med hull på toppen ...


Denne ble brukt til å samle vekster i til Herbariet. Alle skolebarn hadde en slik.
Nå skal det være en pause i regnværet her :-), og en mulighet for å være ute...
Nyt sommeren
Nostalgia

11 kommentarer:

  1. Wow,det var litt av en samling av bokser du har...Er verdt en sum også de der:O)Del 1,vil det si at du har enda flere?Klem fra Maliva

    SvarSlett
  2. Åå, så søte bokser!! Jeg hadde også helt dilla på bokser i alle mulige farger og mønstre før, artig med slikt!: ) Dine var kjempesøte, med gamle motiver..

    Ha en fin kveld,

    Klem: )

    SvarSlett
  3. Hei :-)

    Har ikke vært inne her før jeg,men her fant jeg mye som falt i smak :-) Koselig blogg du har :-) Og du viser så mye fint :-)Hit kommer jeg gjerne tilbake :-)

    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  4. Her var det mye fint, svak for jugendstil- selv om jeg vel ikke har noe som helst i den stilen;) Alt er bare så formfullendt synes jeg!
    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  5. Hei igjen!: )

    Ja, blått og hvitt er nydelig på en strandhytte.. Fant flere på denne siden hvis det er av interesse: http://www.park-promotions.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Archive_Mug_Collection_6.html..

    Ha en herlig kveld, nostalgia: )

    Klem til deg

    SvarSlett
  6. wow!!!! For en fantastisk samling med bokser!!!
    Den til å samle vekster til herbariet var bare helt skjønn - har ikke sett en sånn før!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  7. Det var en flott samling med bokser. har aldri sett den siste før, så spennende.
    Kos deg i sommer.
    Klem Marilyn

    SvarSlett
  8. Skal si du har mange flotte bokser! Likte også godt din favoritt! Kjempeflott :)

    Jeg har en liten utfordring til deg inne hos meg :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  9. For en samling!! De var virkelig fine. Slike bokser har "sjel", vel verdt å ta vare på. Du må ha samlet en stund :-)

    Ha en flott dag i morgen.

    Nattaklem....

    SvarSlett
  10. Her var det mange flotte bokser - og mye historie! :-) Alltid moro å stikke innom bloggen din, for du har så mye fint å vise fram. God sommer!

    SvarSlett
  11. Hoho! Jeg trodde jeg hadde mange bokser, men du slår meg!!! Så masse fine!!!! Hæli'!

    SvarSlett