Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 24. juli 2009

Hvitt på hvitt

Gamle broderier ligger mitt hjerte nær, og det finnes ikke noe vakrere enn hvitt broderi på hvit bunn. Her er favorittduken min :-)
En gang kjøpt på QXl for 200 kr ! Slikt håndarebeid er det desverre ingen som gjør lenger, og tenk så heldige at vi faktisk idag kan kjøpe disse for en billig penge.
Her ligger det ufattelig mange timers arbeid bak...



Er det rart jeg er glad i denne :-)



Her er en søt liten duk som ligger på sybordet mitt.


Denne gardinkappen er ca 100 år gammel og har herlige "snøballer" på kanten nede :-)



Hvitt på hvitt

I morgen reiser Nostalgia med familie til hytten i Sogn og Fjordane en ukes tid :-)
Kanskje blir det noen blogginnlegg på lånt nett, vi får se. Regner med å plukke masse bær, rips og bringebær.
Ha en deilig uke !
Nostalgia

16 kommentarer:

  1. For en nyyyydelig duk! Utrolig mye arbeide som ligger bak - synes du fikk den til en veldig bra pris!!! Gardinene var skikkelig sjarmerende, så artig med de snøballene!!!
    Håper du får en nydelig tur til sogn og fjordane!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. Så fantastisk den duken de er og de gardinene var nydelige! Kos deg på hytta! Håper du får plukket mye bær!

    Solrosa

    SvarSlett
  3. Så nydelige duker.... ja det er mye flott håndarbeid . Ønsker deg god tur til Sogn og Fjordane.

    SvarSlett
  4. Vakkert! Skulle gjerne hatt en slik duk selv :)

    SvarSlett
  5. Nydeligt håndarbeid. Det er fint at sånne fine ting havner hos sånne som deg,som tar så godt vare på slike skatter.God tur til hytta. Miraklem.

    SvarSlett
  6. Det er ikke rart du er glad i denne nyydelige duken!!
    Den var bare kjempeskjønn!!
    Flott gardinkappe også:o)
    Ha en god tur...vi reiser østover, så her blir stille noen dager:o)

    SvarSlett
  7. Nydelig duk! Skulle likt å hatt en slik jeg også, må kanskje følge litt med på qxl... Ønsker deg en flott helg! Klem

    SvarSlett
  8. Ja slike gamle håndarbeid er så vakre. Har vært så heldig og funnet litt på auksjoner. :)
    Det er en egen steming med slikt fra gamle dager.

    SvarSlett
  9. Nydelige hvite duker og gardiner du har... Tenker på det jeg også... alle timene damene satt med håndarbeidene sine om kveldene etter endt arbeidsdag..
    Det er så bra at vi tar vare på de og bruker de..


    Kos deg masse på tur...
    God helg..
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  10. Helt enig, hvitt på hvitt er nydelig!!
    Og den duken kan du være stolt eier av, flott håndarbeid med masse arbeid bak(ikke mange som tenker over det)
    Kos deg på tur!!

    SvarSlett
  11. Nydelig vakker duk! Og den gardinkappen med pongponger er helt etter min smak, fantastisk med disse gamle tekstilene, jeg får ta et dypdykk hos mamma og se om hun har noe riktig gammelt på lur;)
    Skulle gjerne kunnet brodere slik selv, folk var virkelig dyktige før i tiden!
    Kos deg på hytta;)

    SvarSlett
  12. Kjempe fine duker! Elsker selv gammelt håndarbeide.. Det er bare så synd at "ingen" gjør det lenger..
    Ha en fin ferie!
    Klem*

    SvarSlett
  13. Vakre tekstiler :) Det er sant, det er ikke mange som driver med slikt håndarbeid lenger.

    God tur til Sogn og Fjordane, håper dere får en flott tur :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  14. Hei, hei. Etter som jeg har skjønnt var denne duken veldig deg ja:-) Nydelig. Riktig god tur på hytta. Håper dere har været med dere.

    SvarSlett
  15. Så morsomt at dere har hytte i Naustdal, da :) Jeg er så godt som oppvokst der, og regner det som mitt hjemsted, selvom jeg ikke har bodd der under hele oppveksten.

    Kos dere :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  16. Så flott en duk du fikk tak i på QXL, da!! Så nydelig!!! Ha en god uke, klem fra Marianne

    SvarSlett