Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 12. februar 2011

Sjokolademons


Det er meg !!!

Ingen lørdag uten sjokolade ...
Disse boksene fra brødrene Cloetta er rundt 100 år gamle, men Cloetta eksisterer fremdeles.
Rundt 1900 fulgte det ofte med vakre bokser når man kjøpte, kaffi, kaker, te og kakao og foruten å være flott reklame var jo boksene utrolig fine til å benytte senere også.


Jeg er utrolig svak for slike bokser og denne er jo spesielt forseggjort og fin i farvene.

Hva som har vært i boksen under her er det ingen tvil om, kakao :-)



 Cloetta lagde ikke bare Sjokolade og kakao, men også drops :-)


Blir det sjokolade eller noe annet godt på deg også ikveld ?

Husk også min giveaway med trekning 15. februar, du finner linken her.

:-)
Nostalgia


9 kommentarer:

  1. Slike gamle bokser er jo bare helt skjønne å ha stående framme :-) Sjokolade blir det her i kveld, både mørk og vanlig melkesjokolade, begge deler like godt til kaffen...
    Ønsker deg en riktig deilig og koselig lørdagskveld med eller uten sjokolade ;-)
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Så fine bokser?
    Jeg elsker bokser av alle slag
    for de kan brukes til så mye..., og jeg har maaange...

    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. Kjempefine bokser! Nok et bevis på at alt var mye bedre før i tiden...

    Blir nok noe sjokolade her i kveld også, kommer nok under kategorien "sjokolademons" jeg også!

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så flotte bokser....nydelig fine.
    Sjokolade er det beste jeg vet og det må til om lørdagen
    Ønsker deg en fin lørdagskveld

    Klem til deg

    SvarSlett
  5. Slenger meg med på den! SJOKOLADEMOMS!
    Snufs.. jeg har ikke mer sjokolade igjen, jeg... spiste resten av den nydelig Premium sjokolademousse plata i formiddag mens jeg rydda.... ille dumt NÅ da.. snufs.

    kjempefine bokser!! Håper jeg finner mange spennede skatter når jeg virkelig begynner å grave i kriker og kroker på loftet hjemme!
    Ha en fin lørdagskveld Nostalgia!

    SvarSlett
  6. Så fine de boksene dine var! :) Synes det er kjempe kult med slike gamle ting! Også sjokolade da... ELSKER DET! :)

    Ha en fin kveld.

    Klem Ellen

    SvarSlett
  7. JA det var skikkelig innpakning før.
    Nydelige bokser.
    Å ja, har visst fått i meg litt sjokolade i kveld. Sitter egentlig å lurer på om jeg skal finne meg litt mer. Men burde vel ikke. hmm.
    Men fristelsen blir vel for stor er jeg redd.
    Ha en god søndag :)

    SvarSlett
  8. Det er noe spesielt med disse gamle boksene, de er fine. Ha en god morsdag :)

    Klem

    SvarSlett
  9. Virkelig noen lekre bokser, helt herlige:)

    Ønsker deg en fortreffelig morsdag:)

    Klem Marianne:)

    SvarSlett