Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

fredag 27. juli 2012

Dilla på bokser !


Noen samler på frimerker, andre har dilla på sko..
Hos meg er det gamle bokser :-)



Noen er ganske enkle...


Andre er veldig praktiske med glasslokk slik at de er perfekt til oppbevaring av ulike ting..



Noen er bare søte ;-)


I disse OL - tider passer det jo bra med en boks med
idrettsutøvere på :-)



Nostalgi fra 60- og 70-tallet...


Nasjonalromantikk fra ca 1910...


Juleboks med nostalgiske nisser fra 1930- tallet..


Påskeboks fra samme tiden...


Kaffeboks...


Verdens triveligste boks med Disneymotiv fra slutten av 1930-tallet... :-)


En egen liten boks til trådsnellen slik at den ikke triller, er jo praktisk !


Knekkebrødboksen !


"Souvenirboksene"
Hvorfor ikke kjøpe med en fin gammel boks som et minne om ferieturen ?


Den store teboksen som er rundt 100 år gammel ..


Det lille syskrinet..



Mine 100 år gamle jugendbokser som en gang har vært oppbevart te i :-)


Samler du på noe ?

Nostalgia

9 kommentarer:

  1. Du har jammen mange flotte bokser.
    Syns de er mye finere enn frimerker, men de tar litt mer plass. hehe.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Hjelpes meg så masse fint du har!
    Koselig å se!

    God helg!
    Klem Camilla.

    SvarSlett
  3. Så mange lekre bokser du har. Heldiggris!

    SvarSlett
  4. Elsker også gamle bokser og samler på de. Såå mange nydelige bokser du har :-) Har på langt nær så mange jeg da. Har du betalt mye for de og kjøper du på messer/antikk butikker ? Der er det dyrt synes jeg da :)

    Mvh Marianne fra Trondheim :-)

    SvarSlett
  5. Samler på litt av kvart ;-). Du har ei fantastisk samling!

    SvarSlett
  6. Jeg samlet på kakebokser før. Hamstrert alt på antikkvitetsbutikker!

    SvarSlett
  7. Å så mange fine bokser...
    Vanskelig å finne en favoritt ;)
    samler og samler...
    Jeg samler vel egentlig på altfor mye!
    har i årenes løp fått meg en fin samling hvite pressglass skåler og stettefat...
    Begynner å ta ganske stor plass etterhvert.
    Ellers så samler jeg på sølvtøy;)
    Litt arv og litt kjøp.
    Arve fra th Martinsen.
    ha en strålende lørdag.
    Klem LinnTherese

    SvarSlett
  8. For en fin samling bokser du har.

    :)Inger

    SvarSlett
  9. De jugendboksene var aldeles skjønne
    og spesielle!

    SvarSlett