Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

mandag 22. juni 2009

Hver dag blir en fest..



.....om fisken blir servert med slikt servise :-)
Serviset jeg viser her er fra Rörstrand og er ca 100 år gammelt



Deler fra fiskeserviset til svenske Rörstrand, produsert en gang rundt 1900.
I Jugendtiden fra 1890 til 1920 ble det produert mengder med serviser med slike motiver. Til jul var det nisseserviser og serveringsdeler med nisser eller griser, til påske var det kyllinger og høner,til midtsommer var det servise med hummer og kreps og altså fisk :-)

Fiskeformen er litt yngre og er fra Villeroy & Boch.



Serveringsbestikk med fiskemotiv !


Nostalgia feirer 10 000 besøk.
Husk trekning i morgen, du finner link til utlodningen oppe til høyre :-)

Ha en deilig kveld !



Nostalgia

7 kommentarer:

  1. Jeg blir helt imponert over alt du har i hus!! Dette har jeg aldri sett før, var virkelig nydelig!!
    Ha en fin kveld;)

    SvarSlett
  2. For et flott service, det har jeg aldri sett før.
    Ha en fin uke.
    Klem Marilyn

    SvarSlett
  3. Så kosleig service da... moro å servere fisk med et slit service du... Tror faktisk jeg har sett huset ditt. Kjører en del forbi...er ikke hlet sikker, men....


    Nyt sommer dagene... Klemmer Kerstin

    SvarSlett
  4. Stilig servise! Har aldri sett noe lignende før. Veldig artig med noe ikke alle har :-). Skikkelig koselig blogg du har-liker meg godt her og kjenner meg igjen i dine interesser. Gøy! Ha en flott midtsommeraften.

    Hilsen Solveig

    SvarSlett
  5. Så flott det var! Moro med noe som er litt utenom det vanlige :)
    Ha en fin uke! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  6. Hei på deg:) Så koselig og orginalt servise. Detmå være en fryd å ha gjester til middag og servere i så fint servise:) Kos deg.

    SvarSlett
  7. Kjempeflott servise fra fiskenes verden du har.Har selv fiske fat m tilbehør fra AWF (grønt)
    Har også alle tre grisefatene fra Egersund.
    Mangler de to som er ulike i dekoren fra Egersund og de fra Rørstrand.
    Har to fiskefat fra Egersund også
    Ta gjerne kontakt med meg , mailadd finner du på nettsiden min.Har ikke blogg
    Oskar

    SvarSlett