Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 10. juni 2009

Min snille farmor

Min snille farmor døde for over 20 år siden, men minnene om henne er fremdeles sterke.
Farmors kjøttkaker var verdens beste, og ingen kunne lage bedre ristet brød med hvitost på enn henne :-) Farmor var av den flittige slaget og laget herlige tepper av oldemorsruter og heklet sengetepper til barna sine.
Farmor elsket Fretex og gamle ting, og jeg regner med at det er der jeg har arvet min interesse fra :-)
Farmor hadde 9 barn og enda flere barnebarn. Alle vi jentene fikk slike teskjeer som gave, en til hver bursdag til vi hadde fått 6 stk.

Nydelige teskjeer med forgylt løv på

Farmor hadde slike glass fra 50 tallet. Glassene minnet meg om henne og disse har jeg kjøpt på Loppemarked. Nå har jeg tilsammen 35 stk i ulike størrelser :-)




Dette herlige serviset som heter Katharina hadde farmor akkurat makent til.
Jeg ønsket meg deler til dette serviset til jul og bursdag fra mine foreldre, og har idag kaffiservise til 12 personer.
På slikt servise serverte farmor deilig bløtkake , og i skåler hadde hun bon-bon (ikke drops). Pent skulle det være :-) !

"Katharina"

Denne parafinlampen skal ha tilhørt farmors mor Her trengs nytt lampeglass, men et kjempehyggelig minne fra farmors hjem :-)
Ha en deilig kveld !
Nostalgia

8 kommentarer:

  1. Så fine ting! Også ekstra koselig når man har minner om tingene! Likte spesielt godt serviset!
    Klem*

    SvarSlett
  2. Hei. Takk for at du tittet inn til meg.
    Så vakre saker du viser og ekstra hyggelig er det jo når det har en affeksjonsverdi også.
    Jeg ønsker deg en fin kveld.
    Mvh Harriet, Nostalgia & Kuriosa

    SvarSlett
  3. såå mye fine ting du har som kan minne deg om farmoren din(:

    SvarSlett
  4. Fine ting. Jeg synes også det er hyggelig med ting som minner om min bestemor. Jeg husker alle servisene hennes og har et bestikk som hun hadde hatt lenge. Jeg var så ung da bestemor døde at jeg ikke hadde "vett" til å ønske meg de tingene jeg gjerne ville hatt nå, men jeg husker dem godt.

    SvarSlett
  5. For en samling du har av skjønne ting som minner om din kjære farmor.. De glassene var kjempefine...

    Klemmer =)

    SvarSlett
  6. Her var det mye fint!! Høres ut som en fantastisk farmor..så lurt å gi slike skjeer..nydelige..serviset var staselig. Sånne glass har jeg ikke sett før, men de var fine med det mønsteret på..35 stk- da har du for en stund;)
    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  7. så masse nydelige ting som jeg forstår betyr veldig mye for deg. Høres ut som en helt fantastisk farmor og det er jo så kjekt med slike gode minner som minner deg om henne:) Vakkert! Ønsker deg en videre fin kveld:) klem monica

    SvarSlett
  8. Nydelige ting! Og det ER helt spesielt når en har minner til ting, og knytter dem til spesielle personer.
    Jeg har også hatt en fantastisk snill og god farmor, som jeg savner, og har ting etter som er spesielle fordi jeg har fått de av henne.

    Skjeene var nydelige, og så fint med alle glassene du har samlet. Skjønner veldig godt at det er ting som har betydning og verdi for deg!
    Ha en fin kveld!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett