Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

mandag 13. august 2012

Gårdsauksjon,.... se hva jeg kjøpte !


Gårdsauksjon er litt av en opplevelse, og for noen kjekke funn vi gjorde ! En fantastisk liten kjøkkenbenk for eksempel  :-)




Ja faktisk ble det to kjøkkenbenker med hjem...


Gamle fine benker.., den røde minner meg om om mine besteforeldres som hadde maken stående utenfor sitt hus :-)



Tre bord... !


Bordet nederst her har en gang fått hvitmalt bordplate.
Vi holder nå på å fjerne malingen for å få frem den opprinnelige trehvite bordplaten :-)

Foruten plogen i forrige innlegg, klarte vi også få med oss andre ting som hørte til på en gammel gård :



Trau...


Antikk bondestol...



Kipe...


Zinkbalje og melkebøtte .. 

Og tilslutt noen gode ord med på veien,  trykket på glassplater ;-)



Det ble faktisk enda litt mer med hjem, men det er til vask :-)
Hvem vet, kanskje finner noe av dette veien til min bruktblogg Nostalgias uthus

Nostalgia

15 kommentarer:

  1. Questi vecchi mobili sono proprio belli.anche le tinozze!Saluti,Rosetta

    SvarSlett
  2. Åh du verden så mye fint....heldig er dere.....ble bare litt misunnelig
    Ønsker deg en fin sommerdag

    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Du verden for noen funn.
    Kjempeflotte skap.
    Og de gamle bildene var nydelige
    Ja jammen var det en vellykket tur.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  4. HEI,

    så flotte gamle skap. og de veggordene var veeeeeldig fine.
    liker slike ord jeg ;-))
    klem TOVE

    SvarSlett
  5. Så mye flott! :D Mengder med bord, det har vi også :9 Og stoler i fleng, pluss et par trau.. Lurer på hva du skal bruke dine til, kanskje jeg blir inspirert? :) Nydelige kjøkkenbenker også :)

    Legger meg til som følger hos deg, så får jeg sett hva du finner på også :)

    SvarSlett
  6. Ååh, de kjøkkenbenkene var nydelige, har litt dilla på kjøkkenbenker skjønner du.
    Please gi meg et vink hvis du selger en av dem, er følger men er redd jeg går glipp av disse ;-)

    Ha en fortsatt fin dag :-)

    SvarSlett
  7. Fantastiske møbler!!! Likte det blå skapet særdeles godt. Grethe @>-->---

    SvarSlett
  8. Så mye fint! Dette er skikkelige godsaker. Må være artig å være på slike auksjoner.
    Falt spesielt for den blå kjøkkenbenken! Tenk, noe lignende hadde vi det første stedet vi bodde som nygifte, og vi syntes benken var fæl ;-)

    SvarSlett
  9. For noen flotte kjøkkenbenker, og mye annet fint.
    Blir spennende å se hva du skal gjøre med dem.

    :)Inger

    SvarSlett
  10. Snakk om flaks! Likte spesielt godt den turkise benken du viser :)

    SvarSlett
  11. Oi, så mykje fint du fekk med deg heim.
    Dei kjøkkenbenkane var jo berre rett og slett nydelege. :)

    SvarSlett
  12. Bakgårdssalg i bergen førstkommande lørdag kl 11 til 17. Inngang ved asylplassen..:-)

    SvarSlett
  13. Oj så mye lekkert du har kjøpt. Har lagt meg til som følger, liker det jeg ser her :) God søndag i finværet!

    SvarSlett